سبک زندگیسلامت

عوارض نوشیدن قهوه بعد از غذا

رمان مناسب نوشیدن قهوه

اگر از آن دسته افرادی هستید که صبحانه‌ی خود را با قهوه به اتمام می رسانید یا علاقه دارید که بعد از ناهار مفصلی که میل کرده اید قهوه بنوشید باید برایتان این حقیقت را روشن کنیم که نوشیدن قهوه بعد از غذا می تواند چه آسیب هایی به بدن شما برساند؛عادت نوشیدن قهوه بعد از غذا روی سلامت ظاهر و پوست شما اثر به سزایی دارد.

در ادامه با مضرات نوشیدن قهوه بعد از غذا آشنا می‌شویم…

نوشته های مشابه

پوستتان خشک می‌شود

عوارض خوردن قهوه بر خشکی پوستنوشیدن یک فنجان قهوه خوش طعم در صبح  به پریدن خوابتان کمک میکند و به شما برای شروع روز کاری انرژی می‌دهد، همچنین از جهات مختلفی برای سلامتی شما مفید است اما نوشیدن مستقیم آن بعد از غذا به بدن شما اجازه نمی دهد تا تمام مواد مغذی را از غذا دریافت کند و می تواند جذب آهن را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. هنگامی که بدن شما آهن کافی دریافت نمی کند، شما دچار کمبود آهن می‌شوید و این تاثیر مستقیمی روی پوست و سلامتی آن دارد در این هنگام  پوست شما رنگ پریده تر و خشک تر از حد معمول شود.

به دندان های تان صدمه می‌زند

تاثیر خوردن قهوه بر دندان هانوشیدن قهوه بلافاصله بعد از غذا می تواند توانایی بدن برای جذب سایر مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم را کاهش دهد. ما به طور طبیعی کلسیم را از طریق مو و پوست از دست می دهیم همچنین بدن آن را با عرق و ادرار دفع می کند. نوشیدن قهوه باعث می شود بدن شما کلسیم بیشتری از دست بدهد و اگر رژیم غذایی آن را جبران نکند، بدن شما در نهایت شروع به برداشت کلسیم از استخوان ها و دندان ها می کند. این به نوبه خود می تواند دندان ها را شکننده کرده و باعث تحریک لثه های شما شود.

افزایش سطح کلسترول بد

قهوه خوردن و سطح کلسترولتکه‌ای نان با لایه‌ای کره ممکن است غذایی سالم‌ نباشد، اما طعم خوبی دارد، مخصوصاً وقتی با  قهوه میل شود؛اما عادت خوردن همزمان آنها باعث افزایش سطح کلسترول میشود.طبق مطالعات انجام شده روغن‌های موجود در قهوه بر توانایی بدن در تنظیم کلسترول تأثیر می‌گذارند و نوشیدنی مورد علاقه ما را به یکی از ترکیبات کلسترول‌‌ زا‌ تبدیل می‌کند.

برای موهای شما خوب نیست

تاثیر قهوه خوردن بر موهاحتی اگر رژیم غذایی شما متعادل و غنی از تمام مواد مغذی ضروری باشد، عادت به نوشیدن قهوه  بعد از غذا می تواند تلاش شما را برای تغذیه سالم خراب کند. از آنجا که خوردن یک فنجان قهوه مستقیماً بعد از غذا، جذب بسیاری از عناصر مهم را کاهش می‌دهد، به بدن شما آسیب های بسیاری می رساند و سلامت موهای شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا زمانی که بدن شما فاقد آهن باشد، جابه جایی اکسیژن توسط جریان خون سخت تر می‌شود،این امر برای ترمیم سلول هایی که باعث  رشد موها می‌شوند حیاتی است و همین نبود آهن، روی سلامت پوست سر اثر می‌گذارد و ممکن است به ریزش مو منجر شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!