تغذیهسبک زندگیسلامت

سیب این میوه بهشتی

سیب چیست و سیب چه خواصی دارد

 معرفی اجمالی

درخت سیب از خانواده گلسرخیان است و به خاطر میوه شیرین و گوشتی اش مورد پسند بسیاری از مردم جهان می باشد . در آسیایی مرکزی که منشا این میوه است هنوز هم گونه وحشی این درخت که مالوس سیورسی نام دارد یافت می شود . درختان بزرگ سیب حاصل کاشت دانه و درختان کوچک سیب حاصل پیوند ریشه آن می باشند . حدود ۷۵۰۰ رقم سیب در جهان وجود دارد که اغلب به رنگ های قرمز سبز و زدر هستند .

مواد تشکیل دهنده

 از سیب می توان به عنوان منبع غنی ویتامین ها ، ترکیبات آلی با ارزش ، مواد معدنی و عناصر مغذی یاد کرد . ویتامین C  ، ویتامین K  ، ویتامین ب ۶ و ریبوفلاوین از جمله ویتامین های موجود در سیب هستند . مواد معدنی موجود در سیب پتاسیم ، مس ، منگنز و منیزیم هستند . سیب منبع سرشار فیتونوترینت‌ها و فلاوونوئیدها می باشد که از جمله آن ها می توان به کوئرستین، اپی‌کاتچین و فلوریدزین اشاره کرد . همچنین سیب حاوی ترکیبات پلی‌فنلی متنوعی نیز می باشد که زیر مجموعه ترکیبات آلی تشکیل دهنده این میوه هستند .

خواص

خوردن یک سیب در روز ما را از دکتر بی نیاز می کند . حتما تا به حال این عبارت را زیاد شنیده اید ؛ شایان ذکر است که سیب خواص زیادی دارد و برای سلامتی بدن بسیار مفید است که ما در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم . از جمله مهم ترین خواص سیب می توان کمک به هضم غذا ، پیشگیری از سرطان ، حفظ سلامت دستگاه گوارش ، در مان کم خونی ، از بین بردن ضعف ، کنترل دیابت ، کمک به سلامت دندان ها ، کاهش ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون ، رفع مشکلات تنفسی ، مقابله با بیماری های تنفسی ، کمک به درمان رماتیسم ، جلوگیری از اختلالات چشم ، کاهش وزن و مراقبت پوست را نام برد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!