1گزیدهروانشناسیسبک زندگیسلامت

راهکار برای کاهش استرس

پنج ترفند که در کاهش استرس به شما کمک می‌کند

بیش‌از ۴۰ میلیون بزرگسال در ایالات متحده از اختلالات اضطرابی رنج می برند که زندگی آنها را بسیار دشوارکرده است. علاوه بر این، حدود ۷۷ درصد از افراد گفته اند که‌افزایش‌ سطح استرس آنها تأثیرات منفی بر سلامت جسمانی شأن دارد. نمی توان گفت که راه حلی جادویی برای این موضوع داریم، اما شاید توصیه های مفیدی داشته باشیم که کمی حالتان را بهتر کند؛باید بدانید تنها کسی که می تواند به شما کمک کند استرس و اضطراب خود را کاهش دهید خودتان هستید.

 

۱روش ژاپنی باستان ۱a


طبق این تکنیک، ۵ انگشت ما احساسات و عواطف مختلفی را بیان می کنند.

انگشت شست: این چیزی است که به شما کمک می کند تا از شر اضطراب و نگرانی های متعدد خلاص شوید.

شاخص: نشان دهنده ترس شماست.

میانه:از طریق این انگشت می توان‌با خشم و تلخی مبارزه کرد.

حلقه:می توانید از شر مالیخولیا و افسردگی خلاص شوید.

پینکی: این جایی است که عزت نفس شما در آن قرار دارد که به شما خوش بینی در زندگی ارائه می دهد.

۱ هر انگشت خود را با مشت بگیرید ۱b

.اولین قدم این است که هر انگشت را با دست مخالف خود و در مشتتان محکم بگیرید. با انگشت شست خود شروع کنید و با هر انگشت تکرار کنید.

.باید هر انگشت را ۱-۲ دقیقه نگه دارید. پس از مدتی، نبض خود را احساس خواهید کرد و در آن زمان است که خواهید فهمید که این تکنیک واقعاً کار می کند.

.شما می توانید این تمرین را به صورت روزانه تکرار کنید و متوجه خواهید شد که چقدر بهتر با استرس و اضطراب در زندگی روزمره خود کنار می آیید.

 

 

۲ در مرکز کف دست خود فشار وارد کنید

می توانید تمرین ذکر شده در بالا را با این روش فشار ترکیب کنید. شما به سادگی با انگشت شست مخالف به مدت حداقل ۱ دقیقه فشار کمی به مرکز کف دست خود وارد کنید. همچنین می توانید این نقطه را با حرکات خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید با این کار ممکن است متوجه کاهش سریع ضربان قلب خود شوید.

 

 

۳ کمی تنفس شکمی انجام دهید

۱٫اولین قدم در اینجا پیدا کردن یک مکان راحت است، چه در حالت نشسته یا دراز کشیده .

۲٫در مرحله بعد، باید یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید.

۳٫شما باید یک نفس عمیق بکشید ، اما از طریق شکم نه بلکه از قفسه سینه. به این ترتیب، شکم دست شما را به سمت بالا فشار میدهد، اما قفسه سینه شما بدون هیچ حرکتی به حالت قبل می ماند.

۴٫می‌توانید با لب‌های جمع شده نفس خود را بیرون بدهید، انگار می‌خواهید سوت بزنید. دست روی شکم شما باید به سمت داخل برگردد. در واقع، می توانید از آن دست برای بیرون راندن تمام هوا از شکم خود استفاده کنید.

۵٫می توانید این تمرین را ۳ تا ۱۰ بار تکرار کنید. عجله نکنید، اما به اندازه نیاز به نفس های خود زمان بدهید. باید توجه داشته باشید که این روش چه احساسی در شما ایجاد می کند و اگر ضربان قلب شما را بهبود می بخشد، می توانید به انجام آن ادامه دهید.

 

 

۴ حرکات کششی دوست شماست

تمرینات کششی زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید، اما ما فکر کردیم که ۲ مورد را که ممکن است ندانید به اشتراک بگذاریم.

۱٫برای این مورد، باید بایستید و پاهای خود را ۳-۴ فوت از هم باز کنید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید. دست شما باید دو سر حوله را بگیرد، سپس باید به سمت جلو خم شوید و سرتان رو به زمین باشد. سپس می توانید در حالی که هنوز حوله را در دست دارید، دستان خود را بالا و پایین کنید.

۲٫شما همچنین می توانید چرخش ستون فقرات نشسته را امتحان کنید ، برای این کار باید مستقیماً به سمت لبه صندلی بنشینید. سپس دست راست خود را پشت صندلی و دست چپ را روی ران راست قرار دهید. نفس عمیق بکشید و ستون فقرات خود را به سمت راست بچرخانید و سپس تمرین را از سمت دیگر تکرار کنید.

 

 

۵ ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی تمرینی است که در آن ما به طور کامل بر روی افکار و احساسات خود تمرکز می کنیم. این در مورد تمرکز کامل بر زندگی فعلی است، مهم نیست که چگونه به نظر می رسد. و راهی وجود دارد که می توانید این کار را از طریق تنفس انجام دهید:

.ابتدا باید زمان و مکانی را پیدا کنید که بتوانید آرام بمانید و بر ذهن درونی خود تمرکز کنید. ممکن است در مترو در راه خانه، زیر دوش، یا هنگام آماده کردن شام باشد.

.با توجه به حرکت شکم خود در حین تنفس به داخل و خارج، روی تنفس خود تمرکز کنید. هر چیز دیگری که مغز شما را درگیر می کند فراموش کنید.

.سعی کنید حداقل ۵ دقیقه در آن حالت آرام بمانید و اجازه ندهید هیچ فکر دیگری وارد ذهن شما شود. شما فقط باید روی تنفس خود تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “.انگشت شست: این چیزی است که به شما کمک می کند تا از شر اضطراب و نگرانی های متعدد خلاص شوید.

    .شاخص: نشان دهنده ترس شماست.

    .میانه:از طریق این انگشت می توان‌با خشم و تلخی مبارزه کرد.

    .حلقه:می توانید از شر مالیخولیا و افسردگی خلاص شوید.”
    استفاده از نقطه قبل از میان تیتر انتخاب جالبی نیست مشه به جاش از _ یا * یا شماره گذاری استفاده کرد.
    میان تیتر اولتون”روش ژاپن باستان” بر عکس بقیه تیتر ها بولد نشده و البته این میان تیتر شماره یک داره و میان تیتر بعدیتون هم شمارش ۱ هست

    “پاهای خود را ۳-۴ فوت از هم باز کنید”….سعی کنین از مقیاس های رایج در فارسی استفاده کنید.
    “ممکن است در مترو در راه خانه، زیر دوش، یا هنگام آماده کردن شام باشد.”….بین مترو و در راه خانه نیاز به یک ، است.
    “.با توجه به حرکت شکم خود در حین تنفس به داخل و خارج، روی تنفس خود تمرکز کنید.”….یکی از “خود” ها اضافه هستند
    در مجموع انتخاب موضوع خوبی داشتیداما تدوین مطلب ایراد نگارشی و متنی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!