سبک زندگیسلامتعلم و دانش

چند راهکار برای زیبایی پوست

راهکار های برای سلامتی و زیبایی پوست

پوست ما روزانه در معرض عوامل مضر متعددی قرار می گیرد. اجتناب از آلودگی، اشعه خورشید و گرد و غبار غیرممکن است و همه اینها پوست شما را پیرتر از آنچه هست نشان می دهد. به جای صرف هزینه های گزاف برای محصولات آرایشی و بهداشتی گران قیمت وقت آن رسیده است که از داروهای طبیعی و روش های ساده برای مبارزه با آکنه و سایر مشکلات پوستی استفاده کنید. 

ماساژ پوست با یخ برای سفت کردن پوست

نوشته های مشابه

ماساژ پوست با یخ از دیرباز یک روش ساده برای زیبایی در زنان آسیایی بوده است. برای این کار چند دقیقه پوست را در معرض دمای سرد قرار می دهند و معمولاً این روش با استفاده از یک تکه یخ انجام می‌شود به این ترتیب می توانید پف صورت را کاهش دهید و پوست را سفت کنید این کار به مرور پوست تان راشفاف و و روشن تر می‌کند. سردی یخ می‌تواند باعث کوچک شدن منافذ پوست شود که همین  پوست شما به طور کلی صاف تر نشان میدهد

نکته : مراقب باشید پوست خود را بیش از حد در معرض سرما قرار ندهید زیرا ممکن است باعث سوختگی شود.

 

اسکراب پوست با قهوه

نوشیدن قهوه در حد اعتدال می تواند انرژی و متابولیسم شما را افزایش دهد، اما آیا می دانستید که قهوه به زیبایی پوست نیز کمک میکند؟ قهوه حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد و استفاده آن به صورت اسکراب برای پوست مفید است.شما می توانید قهوه آسیاب شده را با سایر مواد موجود در آشپزخانه خود مانند عسل، روغن نارگیل یا شیر ترکیب کنید تا یک اسکراب طبیعی بدست آورید . این خمیر پوست شما را لایه برداری می کند و جوش ها و لکه های تیره را کاهش می دهد و به مرور زمان باعث صافی پوست شما می‌شود.

 

دارچین و تقویت جریان خون

دارچین به غیر از عطر و طعمش برای غذاها، می‌تواند در مراقبت از پوست نیز نقش به سزایی را اعمال کند؛ خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن می تواند در مبارزه با آکنه و پیری به شما کمک کند. این ادویه به عنوان تقویت کننده جریان خون نیز به شمار می‌آید. خمیری از عسل، دارچین و ماست، می تواند پوست شما را روشن تر و یکدست کند.

نکته : دارچین ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از افراد به آن حساسیت بیش از حد دارند.درصورت استفاده، اگر احساس سوزش یا خارش روی پوست داشتید فورا آن را بشویید.

 

استفاده از چای سبز برای پوست

چای سبز دارای مزایای بسیاری می باشد که می توان با نوشیدن آن به سلامت بدن کمک کرد اما جالب است بدانید استفاده از آن بر روی پوست نیز فواید خاص خود را دارد. این نوشیدنی که به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده، یک درمان عالی برای پوست های مستعد آکنه است؛ خواب نامناسب و استفاذه از نمک زیاد در غذا اغلب منجر به پف صورت، به خصوص دور چشم ها می شود که میتوانید با گذاشتن کیسه های چای سبز روی چشم ها از تورم آن کم کنید.

 

با جوش شیرین سیاهی دور چشم را از بین ببرید

اگر اغلب با حلقه های تیره زیر چشم دست و پنجه نرم می کنید استفاده از جوش شیرین را نادیده نگیرید؛ جوش شیرین به خاصیت سفید کنندگی‌اش معروف است، بنابراین ترکیب آن با شیر می تواند به طور جدی لکه های تیره را کاهش دهد.جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده نیز می باشد به همین دلیل در ساخت انواع کرم ها از آن استفاده می شود.

 

آب سیب زمینی برای از بین بردن لکه های پوستی

سیب زمینی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست و به هیچ وجه نباید استفاده از آن را در روتین مراقبت از پوست خود نادیده بگیرید. شاید عجیب به نظر برسد، اما آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است شما می‌توانید با آب سیب‌زمینی آفتاب سوختگی و لکه های تیره روی پوست خود را درمان کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

 

چای بابونه و خواص اعجاب انگیزش

بسیاری از مردم عاشق نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب برای آرام کردن اعصاب هستند. اما آیا می دانستید که استفاده از آن روی پوست نیز اثر آرام بخشی دارد؟ چای بابونه به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است و بنابراین شستن صورت با آن یک راه طبیعی برای کاهش قرمزی و التهاب می‌باشد. همچنین اگر پوستی خشک دارید می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده‌ی روزانه استفاده کنید.

پوست موز و رفع آکنه 

زنان در سراسر جهان به این اعتقاد دارند که ماساژ پوست موز روی صورت می‌تواند به رفع برخی از عیوب کمک کند. آنها ادعا می‌کنند که ماساژ پوست موز روی صورت می‌تواند باعث محو شدن سریع‌تر آکنه شده و کمتر دیده شود، همچنین پوست را آبرسانی کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

منبع:bright side

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “این کار باعث روشن و شاداب شدن پوست می‌شود. سردی یخ می‌تواند باعث کوچک شدن منافذ پوست شود که همین باعث می شود پوست شما به طور کلی صاف تر شود.”…….این تعداد فعل شد و می شود برای یک خط و نیم زیاده
    در مجموع مطلب خوبی بود و زبان نوشتاری ترجمش خیلی بهتر از نمونه هایی بود که صرفا از روی ترنسلیت برداشت میشن….ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!