1گزیدهتغذیهسبک زندگیسلامت

اگر به طور کلی نان نخوریم چه اتفاقی می افتد؟

آیا نخوردن نان به بدن ما آسیب می‌رساند؟

هنگامی که قصد دارید یک رژیم غذایی  سالم را شروع کنید، نان اغلب یکی از اولین غذاهایی است که می خواهید از سبد غذایی خود حذف کنید، اما باید بدانید که خودداری از مصرف نان سفید ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند اما حذف نان سبوس‌دار در واقع می‌تواند بدن شما را از مواد مغذی مورد نیاز محروم نماید و همین منجر به مشکلاتی می‌شود که شما با نخوردن نان باید با آن دست و پنجه نرم کنید.

در ادامه عوارض حذف نان را  از رژیم غذایی با هم می‌خوانیم…

 دچار گرفتگی عضلات پا می‌شوید

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، مایلند تا میزان مصرف کربوهیدرات خود را کم کنند، اما  نخوردن نان و حذف آن به طور کامل در واقع می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد. اگر قصد دارید از رژیم کتو استفاده کنید، که به معنای حذف نان و سایر کربوهیدرات ها آن هم به طور کامل است، به احتمال زیاد ممکن است گرفتگی عضلات پا را تجربه کنید. این انقباضات دردناک معمولاً در شب اتفاق می‌افتند و ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشند. نان سرشار از الکترولیت است و هنگامی که بدن شما به اندازه کافی از این مواد مغذی ضروری دریافت نمی کند، می تواند منجر به اسپاسم عضلانی شود.

 ترک نان و احساس خستگی

در حالی که نان سفید سالم ترین راه برای دریافت کربوهیدرات مورد نیاز بدن نیست، خوردن گندم و نان غلات جوانه زده در حد اعتدال به بدن انرژی بیشتری می دهد؛ از آنجایی که این غذاها سرشار از فیبر، آهن و منیزیم می‌باشد به شما کمک می کند احساس سیری کنید و دچار خستگی هم نشوید خوردن نان حتی می تواند به شما کمک کند پس از یک روز کاری پرمشغله، انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی را نیز داشته باشید.

هوس شدید شیرینی‌جات

نان یک منبع بسیار مناسب برای دریافت انرژی است. حذف کردن آن از رژیم غذایی به این معنی است که باید منبع انرژی دیگری را جایگزین آن کنید. زمانی که احساس خستگی می‌کنیم و از انرژیمان از بین می‌رود، به طور طبیعی به سراغ غذاهایی می‌رویم که می‌توانند به سرعت انرژی ما را تقویت کنند، مانند شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین، در حالی که خوردن نان در حد اعتدال باعث اضافه وزن شما نمی شود؛ اما خوردن کلوچه و شکلات هر زمان که احساس ضعف کردید قطعا منجر به اضافه وزن در شما خواهد شد.

 نوسانات خلقی شما ممکن است بدتر شود

اگر تا به حال احساس کردید که هیچ چیز نمی تواند سریعتر از یک تکه پیتزا خلق و خوی شما را بهبود بخشد، در واقع یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. خوردن کربوهیدرات ماده شیمیایی به نام سروتونین ترشح می کند که مسئول ایجاد احساس خوب است و حتی می تواند اشتهای شما را سرکوب کند. این بدان معناست که مصرف کربوهیدرات‌های سالم هرازگاهی می‌تواند خلق و خوی شما را بالا ببرد و گرسنگی شما را مهار کند.

افزایش خطر بیماری قلبی

وقتی شما تصمیم به حذف انواعی از غلات می‌‌گیرید، این کارتاثیر مستقیم بر عملکرد قلب شما می‌گذارد.کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند، اماثابت شده است که خوردن غلات کامل کلسترول را کاهش می دهد‌ و از بسیاری از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

منبع:bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “اما باید بدانید که خود داری از مصرف نان سفید” بین خودداری نباید فاصله باشه
    “وقتی شما تصمیم به حذف انواعی از غلات می‌کنید” ….فعل متناسب با تصمیم میگیرید هست نه میکنید

    در مجموع مطلب خوبی بود….سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!