1گزیدهسبک زندگیعلم و دانش

چگونه خط و خش را از روی لنز عینک پاک کنیم؟

لنزهای خراشیده نه تنها از نظر زیبایی شناسی ناراحت کننده هستند، بلکه می‌توانند از دید خوب شما جلوگیری کنند. علاوه بر این، بسته به میزان ساییده شدن لنزها، باعث سردرد و خستگی چشم شما می‌شوند. تمیز و بدون لک نگه داشتن آنها برای رفاه خودمان اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله چند روش مقرون به صرفه را به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می‌کنند از شر آن خراش های کوچک روی لنزهای خود خلاص شوید. 

به خاطر داشته باشید که این تکنیک ها ممکن است فقط برای خراش های سطحی موثر باشند. خراش های عمیق باید توسط یک متخصص تعمیر شود.

۱_ خمیر دندان غیر ساینده

مقدار کمی از خمیر دندان را روی هر دو لنز بریزید. بسیار مهم است که مطمئن شوید خمیردندانی که استفاده می‌کنید حاوی سفید کننده یا مواد شیمیایی ساینده نباشد زیرا ممکن است به لنزهای شما آسیب برساند. همچنین دقت کنید که خمیر دندان سفید باشد.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خمیردندان را به آرامی و به صورت دورانی روی شیشه بمالید. به قسمت هایی که دارای خط و خش هستند، توجه بیشتری داشته باشید.

پس از انجام این کار، آنها را با آب فراوان بشویید تا خمیردندان باقی مانده از بین برود.

آنها را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز به خوبی خشک کنید. اگر متوجه شدید که هنوز خراش هایی باقی مانده است می‌توانید این روند را تکرار کنید تا زمانی که موفق به خلاص شدن از شر آنها شوید.

۲_ واکس مایع مخصوص تمیز کردن خودروها

یک تکه پنبه را با واکس مایع ماشین مرطوب کنید. آن را به آرامی روی ناحیه خراشیده بمالید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر، لنزها را پاک کنید تا کاملا شفاف و بدون اثر انگشت شوند. با این کار معمولا، دیگر نمی‌توانید هیچ خراشیدگی را ببینید.

چند نکته و پیشنهاد

⛔ عینک خود را بدون هیچ محافظی داخل کیف قرار ندهید. انجام این کار باعث آسیب و خراش آن می‌شود، بنابراین بهتر است آن را در جعبه مخصوصش قرار دهید.

✅ بدون توجه به جایی که می روید از یک کیف برای نگهداری عینک خود استفاده کنید و همیشه یک پارچه میکروفایبر همراه داشته باشید تا قبل و بعد از استفاده، آن را تمیز کنید.

⛔ همیشه به خاطر داشته باشید که لنزهای عینک در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی بدون محافظت ممکن است آسیب ببینند. همین امر در مورد دمای بالا نیز صدق می کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را داخل ماشینتان بگذارید، این را در نظر داشته باشید.

✅یک کیف عینک داخل خودروی خود قرار دهید تا بتوانید در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید، داخل کیف قرار دهید تا در برابر آفتاب و خط و خش محفوظ بمانند.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “عینک خود را بدون هیچ محافظی داخل کیف خود قرار ندهید.”…..یکی از خود ها اضافست
    در مجموع مطلب خوبی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!