تغذیهخانواده و کودکسبک زندگی

غذاهای سالم که زیاده روی در آن زیان‌بار است

آیا زیاده روی در مصرف غذاهای سالم باعث بیماری میشود؟

شاید فکر کنید که خوردن یک خوراکی مفید و سالم به مقدار زیاد مضر نیست؛اما باید بدانید اگر به دام زیاده روی در مصرف میوه و سبزیجات بی افتید دچار مشکلاتی خواهید شد.

بهتر است درمصرف  هر چیزی تعادل را حفظ کنید تا برای بدن زیان بار نباشد.

موز

خوردن بیش از حد موز می تواند باعث پوسیدگی دندان شود . درست مانند شکر، این میوه می تواند باکتری های آسیب رسان دندان را تولید کند که به مینای دندان شما آسیب می رساند. اما خبر خوب این است که میزان قند موجود در موز کمتر متمرکز است همچنین ممکن است دچار سردرد شوید زیرا موز رسیده سرشار از تیرامین می‌باشد که می تواند محرک میگرن باشد.
۲ عدد موز در روز یک مقدار سالم در نظر گرفته می شود.

جو

اگر در خوردن جو زیاده روی می کنید، احتمالاً دچار نفخ و یبوست خواهیدشد. یک مطالعه نشان داد که علائم یبوست را می توان با کاهش مصرف فیبر غذایی به میزان قابل توجهی کاهش داد. علاوه بر این، خوردن بیش از حد جو جذب کلسیم، منیزیم و روی را محدود می کند. علاوه بر این مصرف بیش از حد جو دوسر باعث افزایش وزن می‌شود، به‌خصوص اگر مقدار زیادی از آن را استفاده کنید.

۸۵_۱۷۰ گرم در روز، بسته به کالری دریافتی روزانه مقدار مفیدی است.

پنیر

پنیر سرشار از چربی های اشباع شده است که به دلیل ایجاد بیماری عروق کرونر قلب بدنام هستند . همچنین پنیر اغلب به دلیل هورمونی به نام کوله سیستوکینین که هنگام غذا خوردن ترشح می شود باعث سوزش سر دل نیز می شود.

برنج

اگرچه برنج خوشمزه است، اما در واقع حاوی ویتامین های بسیار کمی است. اگر بیش از حد برنج بخورید، خود را از تمام ویتامین های دیگر محروم می کنید همچنین باعث افزایش سطح انسولین نیز می شود. مهمتر از همه، ممکن است باعث عملکرد ذهنی ضعیف‌تر به دلیل قرار گرفتن در معرض آرسنیک در سطح پایین شود .

مقدار مفید معمولاً حدود ۹۰ گرم برنج نپخته است.

بروکلی

کلم بروکلی حاوی تیوسیانات است که منجر به تولید بیش از حد هورمون های تیروئید می شود. در نتیجه ممکن است ریزش مو، ورم صورت و سایر عواقب را تجربه کنید. کلم بروکلی همچنین می تواند باعث گرفتگی بینی و تحریک سایر آلرژی ها مانند بثورات پوستی یا خارش شود.

بهتر است از مصرف بیش از ۴ فنجان در روز خودداری شود.

زغال اخته

زغال اخته می تواند قند خون را کمتر از حد طبیعی کاهش دهد که برای دیابتی ها خطرناک است . توت ها همچنین خون را رقیق می کنند، بنابراین مراقب باشید، به خصوص اگر قرص مصرف می کنید؛زغال اخته می تواند با داروهای شما تداخل داشته باشد. ممکن است متوجه تنگی نفس یا تنفس نامنظم شوید زیرا زغال اخته سرشار از ویتامین K است.
۱ فنجان زغال اخته مقدار مفیدی در روز است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بود اما جا داشت بعضی جاها مثل این”۱ فنجان زغال اخته مقدار مفیدی در روز است.” جملات روان تر و سلیس تر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!