زندگینامه بزرگانسرگرمی

آشنایی با گوته

زندگی نامه یوهان گوته

آشنایی با گوته

یوهان ولفگانگ فون گوته نویسنده، شاعر، نقاش و فیلسوف آلمانی در سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت متولد شد. گوته به عنوان یکی از افراد برجسته در ادبیات جهان شناخته شده می باشد. والدین او از خانواده های سرشناس فرانکفورت بودند، گوته در زمان کودکی، توانست توسط پدر و معلمش چندین زبان از جمله فرانسوی، یونانی، انگلیسی، لاتین و عبری را فرا بگیرد علاوه بر آن آموزش های دیگری مانند سوارکاری و شمشیربازی را نیز آموخت.

نوشته های مشابه

وی بین سال های ۱۷۶۵-۱۷۶۸ به تحصیل در رشته حقوق پرداخت و در همان جا به شعر علاقه پیدا کرد. گوته اولین مجموعه شعرش را در سال ۱۷۷۰ با عنوان “آنت” به صورت ناشناس منتشر کرد.

او در سال ۱۷۷۵ به وایمار رفت و به مدت ۱۰ سال وزیر حکومت شد، یوهان گوته علاوه بر وظایف رسمی که داشت، مشاور ارشد دوک بود و مهارت زیادی در فعالیت های دربار و همچنین مدیریت مشکلات دولتی داشت، و پس از آن به ایتالیا عزیمت کرد و سراغ رشته هنر و مجسمه سازی رفت. گوته علاقه فراوانی به شاعران فارسی زبان از جمله حافظ داشت، و شعر دیوان غربی-شرقی خود را با الهام گرفتن از اشعار او نوشت.

رمان ورتر جوان در سال ۱۷۷۴ توسط این نویسنده بزرگ نوشته شد، این رمان پرفروش ترین کتاب جهان می باشد. مدت زمانی که گوته در وایمر بود، کارآموزی ویلهلم میستر را شروع کرد و چند نمایشنامه نوشت. وی همچینین زمان زیادی را صرف کار ترجمه می کرد.

در سال ۱۷۹۴ این شاعر آلمانی با فردریش شیلر (شاعر و نمایشنامه نویس) آشنا شد که این آشنایی منجر به موفقیت این دو هنرمند شد. گوته در سال ۱۸۰۶ با “کریستیانه فولپیوس” ازدواج کرد و پسری به نام “یولیوس آگوست والتر فون گوته” داشت.

برخی از آثار یوهان ولفگانگ فون گوته

رمان
گفتگوهای مهاجران آلمانی
مار سبز و زنبق زیبا
کارآموزی ویلهلم میستر
وابستگی های انتخابی

شعر
بدون عجله بدون استراحت
مجسمه های رومی
من به تو فکر می کنم
هرمان و دوروته
پیشگویی های باکیس
شاگرد جادوگر
پیدا شد
مرثیه مرینباد

زندگی نامه
از زندگی من
سفر ایتالیایی
گفتگو با گوته

اوایل سال ۲۰۲۰ توسط گروه تحقیقاتی نوشته هایی از یوهان گوته پیدا شد که نشان دهنده این بود که وی سعی در یادگیری رسم الخط عربی داشته، جمله “علی ولی الله” در بین آن نوشته ها بسیار تکرار شده بود.

گوته بیش از ۶۰ سال روی نمایشنامه معروف خود “فاوست”  کار کردو تنها چند ماه قبل از مرگش آن را به پایان رساند. سرانجام گوته در سال ۱۸۳۲ در شهر وایمار به دلیل نارسایی قلبی درگذشت و در قبرستان تاریخی وایمار (طاق دوک) به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بود…تمام دوران زندگی گوته رو پوشش میداد البته تصویر اصلیتون کمی بزرگ تر از استاندارد هست و می شد بین متن باز تصاویر بیشتری میگذاشتید
    ضمنا
    “ویلهلم کارآموزی مایستر است”
    اسم اصلی این کتاب “کارآموزی ویلهلم میستر” هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!