سبک زندگیسلامت

اگر زیاد بخوابیم چه اتفاقی برای بدنمان می‌افتد؟

عوارض پرخوابی

بسیاری از ما رویای یک استراحت شبانه خوب و یک صبح زیبای بدون صدای آلارم را داریم. به نظر می رسد تنها چیزی که نیاز داریم خواب است، و زمان، که هر چقدر که می خواهیم بخوابیم با این حال، اگر بدون هیچ محدودیتی به خوابیدن بپردازیم، مشکلاتی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه برایتان عوارضی از پر خوابی را بیان میکنیم.

ممکن است همیشه احساس خستگی کنید

جالب است بدانید که خواب زیاد به شما احساس سرزندگی و انرژی نمیدهد. بلکه، باعث خستگی شما میشود و همچنین باعث می‌شود شما به انجام کارهایتان تمایل نداشته باشید و در آن تنبلی کنید.میزان خواب توصیه شده برای بزرگسالان بین ۷ تا ۹ ساعت است. اگر بیشتر از آن بخوابید، مغزتان دچار آشفتگی می شود و نمیتوانید  تمرکز کنید.

ممکن است مستعد سردرد باشید

سردرد یکی از نشانه‌های رایج پرخوابی است که ناشی از کار نادرست انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌باشد. خواب زیاد معمولا باعث سردردهای تنشی می شود . علاوه بر این، اگر خروپف می کنید، به احتمال زیاد با سردرد از خواب بیدار خواهید شد. یک نظرسنجی نشان داده که ۶۰ درصد از کسانی که خروپف میکنند بیش از حد می‌خوابند.

به راحتی عصبانی می‌شوید

با خوابیدن بیش از حد به جای اینکه با انرژی و شاد باشید، احتمالاً بدخلق و عصبانی از خواب بیدار می شوید . بیدار شدن از خواب با احساس خستگی و فهمیدن اینکه نمی توانید آنقدر که می خواهید کارآمد باشید، خلق و خوی شما را خراب می کند و شما را تحریک پذیر و عصبانی تر میکند.

زود پیر می‌شوید

نه تنها صورت شما سریعتر پیر می شود، بلکه مغز شما هم دچار پیری زودرس می‌شود. تخمین زده می شود که مغز می تواند تا ۲ سال پیرتر از شما شود. خواب زیاد باعث مشکلات حافظه و تمرکز می شود. علاوه بر این، پرخوابی متابولیسم را کند می کند و باعث افزایش وزن می شود.

تشدید بیماری ها

اغلب اوقات، خواب زیاد باعث تشدید افسردگی مزمن و سایر شرایط مانند  کمردرد می شود . علاوه بر این، اگر در طول شب نفس کشیدن تان سخت میباشد(که به عنوان  آپنه خواب نیز شناخته می شود )، ممکن است به دلیل کیفیت پایین خواب، مدت بیشتری در رختخواب بمانید. در نتیجه، شرایط قلبی می تواند بدتر شود.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. به نظر می رسد تنها چیزی که نیاز داریم خواب است، و زمانی که هر چقدر که می خواهیم بخوابیم،و فکر میکنیم اینگونه زندگی فوراً بهتر می شود. با این حال، اگر بدون هیچ محدودیتی به خوابیدن بپردازیم، واقعاً می‌تواند از دوست ما به دشمنمان تبدیل شود.”….ویرگول پشت “و” زیاده و نیاز نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!