تکنولوژیتلفن همراهرایانه

کارهایی که به وسایل الکترونیکی ما آسیب می‌رسانند

اشتباهات رایج در استفاده از تلفن همراه و لپ‌تاپ

عمر گوشی‌های هوشمند بسته به برندشان بین ۲ تا ۱۰ سال است، اما مهم‌تر از همه، نحوه استفاده شما از آنهاست. اگر از گوشی همراهتان در برابر آسیب‌ها محافظت کنید، از باتری، عاقلانه استفاده کنید و برنامه های خود را به روز کنید، به آن کمک خواهید کرد تا مدت بیشتری سالم بماند. اما فقط دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید کافی نیست، بلکه باید بدانید چه کارهایی را تحت هیچ شرایطی نباید انجام دهید.

هرگز از سوزن فلزی برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده نکنید

اجسام فلزی مانند سوزن، چاقو یا گیره کاغذ می توانند درگاه گوشی شما را خراش دهند و مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کنند. یکی از بهترین وسیله ها برای این کار، خلال دندان می‌باشد که به اندازه کافی کوچک است که داخل درگاه قرار بگیرد و تمام لبه ها را تمیز کند. گزینه دوم یک کمپرسور هوا است که می‌تواند تمام گرد و غبار و زباله ها را از بین ببرد. از دمیدن با دهان خود در داخل درگاه خودداری کنید زیرا نفس شما حاوی ذرات آب است که می‌تواند آسیب بیشتری ایجاد کند.

گوشی خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید

ممکن است برای برخی از شما راحت باشد که گوشی خود را در حالی که کنار پنجره قرار داده‌اید شارژ کنید‌. با این حال، این کار اشتباهی است زیرا احتمالاً شارژ شدن گوشی شما بیشتر طول می‌کشد به این دلیل که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، روند شارژ را کند می‌کند. 

نه‌ تنها باطری کند تر شارژ می‌شود بلکه صفحه نمایش نیز گرما را خیلی سریع جذب می‌کند و سریع تر خراب می‌شود. در بدترین حالت، تلفن شما ممکن است به شدت داغ شود و برای محافظت از خود خاموش شود.

اجازه ندهید باتری قبل از شارژ به ۰% برسد

بهترین درصد عمر باتری بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. هرگز نباید اجازه دهید قبل از شارژ کردن، گوشی خود به ۰% برسد. پر کردن آن نیز تا بیش از ۸۰% ممکن است باتری را خسته کند. ایده آل‌ ترین حالت این است که آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید، بنابراین نیمی از یون های لیتیوم در لایه اکسید کبالت و نیمی دیگر در لایه گرافیت هستند. اما احتمالا این کار برای بسیاری از شما چندان ممکن نباشد، بنابراین ۸۰٪ را به عنوان سقف خود نگه دارید.

گوشی خود را زیاد زیر آب قرار ندهید، حتی اگر در برابر آب مقاوم است

برخی از سازندگان می‌گویند که تلفن شما می‌تواند به خوبی زیر آب بماند، اما چند استثنا وجود دارد. توصیه نمی‌شود گوشی خود را بدون دلیل در هر آبی با خود ببرید. اگر تصادفاً در یک گودال بیفتد یا در باران خیس شود، ایرادی ندارد، اما نگه داشتن آن برای مدت طولانی زیر آب، کار هوشمندانه ای نخواهد بود. ۵-۳۰ دقیقه زمان معقولی است.

با این حال، از فرو بردن مکرر تلفن خود در آب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند باعث آسیب سخت افزاری شود که هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

برنامه ها را از فروشگاه های تایید نشده دانلود نکنید

بسیاری از مردم سعی می‌کنند برنامه‌ها را به صورت رایگان از فروشگاه‌های غیر رسمی دانلود کنند تا مجبور نباشند برای نسخه‌های اصلی پولی بپردازند. اما آنها متوجه نمی‌شوند که با دانلود برنامه، بدافزارهای مضر را نیز دانلود می‌کنند. به همین دلیل است که باید فقط از فروشگاه‌های اپلیکیشن رسمی که رتبه‌بندی و بررسی برای همه برنامه‌ها را دارند، استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر، مطمئن شوید که برنامه آنتی ویروس شما روشن است تا بتواند هر بدافزاری را که قصد ورود به دستگاه شما را دارد شناسایی کند.

گوشی خود را یک شب کامل در شارژ نگذارید

سازندگان تلفن همراه ، مانند اپل، می گویند که گذاشتن گوشی برای شارژ یک شبه مضر است. این به این دلیل است که پس از رسیدن به ۱۰۰٪، شارژ گوشی شما متوقف می شود و زمانی که به ۹۹٪ رسید، باید دو برابر تلاش کنید تا شارژ شود. همچنین، همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر سازندگان می گویند که بهتر است گوشی را تا ۸۰ درصد شارژ کنید، چیزی که اگر تمام شب به برق وصل باشد، اتفاق نمی افتد.

لپ تاپ خود را از طرف صفحه نمایش آن بلند نکنید

بلند کردن لپ تاپ از طرف صفحه نمایش ایده بسیار بدی است و می‌تواند به لپ تاپ شما آسیب برساند تا جایی که باعث شود یک لپ تاپ جدید بخرید. اعمال فشار زیاد به لولاها باعث آسیب به کل صفحه نمایش و شکستن آنها می‌شود. 

بهترین راه برای بلند کردن لپ تاپ این است که آن را با دو دست از هر طرف بگیرید و به آرامی روی سطحی صافی بگذارید. به خاطر داشته باشید که نگه داشتن لپ تاپ روی سطوح ناهموار می‌تواند باعث خم شدن آن شود.

از محصولات پاک کننده خانگی برای تمیز کردن صفحه نمایش خود استفاده نکنید

اگر فکر می‌کنید که آیا می‌توانید از یک پاک کننده پنجره برای لپ تاپ یا گوشی خود استفاده کنید، پاسخ یک “نه” بزرگ است! مواد شیمیایی موجود در آن‌ها، به ویژه آمونیاک، برای صفحه نمایش شما بسیار مضر هستند. به همین دلیل شما به یک پاک کننده ساخته شده برای صفحه نمایش یا ساده تر به آب و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید. بهترین راه برای انجام هر یک از آنها این است که ابتدا پارچه را خیس کنید و سپس به آرامی روی صفحه بمالید.

همچنین، به هیچ عنوان فشار زیادی بر روی صفحه نمایش وارد نکنید زیرا می‌تواند در بلند مدت روی آن تاثیر بدی بگذارد. در نهایت، تحت هیچ شرایطی از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا باعث خراش روی صفحه نمایش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تفاوت وای فای و بلوتوث چیست؟ 

گوشی های قدیمی

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!