انرژیتکنولوژی

اگه مودم دائم روشن باشه چه خطراتی داره؟

عوارض ناشی از تشعشات وای فای

اگه مودم دائم روشن باشه چه خطراتی داره؟

با توجه به پیشرفت فناوری و سبک زندگی این روزها، بسیاری از وسایلی که راحتی را برای انسان ها به ارمغان می آورند از سمتی دیگر آثار زیان بار و مخربی بر جای می گذارند. در این متن به برخی از این خطرات ناشی از روشن بودن دائم دستگاه وای فای اشاره شده است.

رشد کودکان

جالب است که بدانید روشن بودن دائمی مودم در رشد کودکان تأثیر منفی بر جای می گذارد و از سمتی دیگر ارتباط مستقیمی با برخی از بیماری ها از جمله فشارخون بالا دارد.

مشکل بی خوابی

برخی از مشکلات بی خوابی که با آن مواجه می شوید بی ارتباط با روشن بودن دستگاه مودم نیست.

استرس و افسردگی

استرس و افسردگی قسمت جدا نشدنی زندگی ماشینی بشر می باشد. تشعشات ناشی از امواج اینترنت می توانند زمینه ایجاد استرس و افسردگی را فراهم کنند و به نوعی تعادل هورمونی در بدن را مختل سازد.

سرطان زا بودن

امواج اینترنت قادر هستند با تأثیر گذاشتن روی مغز، علاوه بر آسیب رساندن به DNA رادیکال های آزاد تولید کرده و باعث ایجاد تومورهای سرطانی در بدن شوند.

مشکلات ناباروری

محققان به این نتیجه رسیده اند که امواج اینترنت وای فای می تواند تأثیر منفی در کیفیت سلول های جنسی افراد بگذارد و در نتیجه به مشکلات ناباروری بیفزاید.

کاهش سوخت و ساز بدن

شواهد انکار ناپذیر حاکی از آن است که علاوه بر تمامی مضرات این تشعشعات، بدن با نوعی اختلالات فیزیولوژیک از جمله کاهش سوخت و ساز مواجه می شود.

به طور کلی پیامدهای روشن بودن مودم به صورت دائم بسیار زیاد و جبران ناپذیر می باشد. با در نظر گرفتن این مسئله می توان در مواقعی که نیازی به مودم نیست آن را خاموش کرد و از خطرات ناشی از آن کاست.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!