1گزیدهسبک زندگیسلامت

تغییرات بدن در زمستان

همانطور که میدانید آب و هوا تاثیر بسیاری روی بدن انسان دارد و زندگی در هر شرایط آب و هوایی متفاوت است.

زندگی در منطقه ای با زمستان‌های سرد و مرطوب میتواند روی سلامت پوست، چشم و حتی تغییر روحیه نیز تاثیر بسیاری بگذارد.

در ادامه با چند مورد از تغییرات بدن در فصل زمستان  آشنا می‌شویم.

۱.تشدید بیماری آسم

در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و خشک، درگیر شدن با ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر است و همین امر می‌تواند باعث تشدید بیماری آسم شود.

۲.خشک شدن چشم ها

سطح چشمان ما با لایه ای از اشک پوشیده شده که از آنها در برابر عفونت ها محافظت میکند.
این لایه رویی در هنگام تغییرات محیطی مانند خشکی هوا و باد بسیار حساس است.
برای داشتن چشم هایی سالم و دید بهتر در فصل زمستان استفاده از دستگاهای مرطوب کننده محیط، استفاده از عینک های مسدود کننده UV و اشک مصنوعی بسیار مفید است.

۳.دندان درد

همانطور که میدانید نوشیدن یک نوشیدنی سرد برای افرادی که دارای دندان های حساس هستند بسیار دردناک است،این نوع دندان درد در فصل زمستان و هوای سرد نیز اتفاق می افتد،مخصوصا اگر دندان‌هایی دارید که دچار شکستگی و ساییدگی است.
البته هوای سرد به تنهایی باعث درد دندان نمی‌شود و داشتن ریشه های حساس و یا دیگر مشکلات دندانی زمینه را برای این دردها فراهم می‌سازد که بهتر است برای یافتن دلیل آن به پزشک مراجعه کنید.

۴.تولید چربی بیشتر در بدن

بدن انسان دارای مقدار زیادی چربی سفید است که ممکن است سبب ایجاد احساس ناخوشایندی در هر فرد شود،اما نوع دیگری از چربی نیز وجود دارد که به آن چربی قهوه‌ای میگویند.
این نوع چربی کالری را می‌سوزاند و در هوای سرد باعث میشود که بدن گرم شود. میزان اندازه‌ی این چربی در بدن هنگام زمستان افزایش می‌یابد.
شما می‌توانید برای افزایش سطح این چربی به ورزش در دمای پایین‌تر بپردازید،همچنین خوردن سیب به همراه پوست باعث زیاد شدن چربی قهوه ای میشود.

۵.سفت شدن ماهیچه ها

در فصل های گرم عضلات زود تر گرم می‌شوند و راحت تر فعالیت می‌کنید.
در فصل زمستان ماهیچه ها به دلیل سرما، سرد و سفت شده و باید برای همان فعالیت هایی که در تابستان به راحتی انجام می‌دادید بیشتر تلاش کنید.
اگر در آب و هوای سرد بدون آماده سازی مناسب و کشش عضلات شروع به فعالیت کنید به دلیل کاهش خون‌رسانی به عضلات زمان زیادی برای التیام ماهیچه ها نیاز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!