دسته بندی نشدهسبک زندگیسلامت

مواد غذایی جایگزین گوشت

جذب پروتئین بدون استفاده از گوشت

 

خوراکی های خوشمزه و مقوی‌ای هستند که میتونن تو وعده های غذایی جایگزین گوشت و مرغ بشن چون ویتامین ها و پروتئین لازم رو دارن و همچنین به تنوع غذاییمون هم کمک می‌کنن و میشه باهاشون کلی غذای خوشمزه پخت.

پس با ما همراه باشد تا با این خوراکی ها آشنا بشیم.

قارچ:

 

قارچ یکی از مواد خوراکی مفید که میتونید جایگزین گوشت و مرغ کنید حاوی پروتئین، پتاسیم و فیبر بالاییه و به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کنه.

۱_قارچ پوست رو هیدراته نگه میداره و به دلیل داشتن اسید هیالورونیک به عنوان یک مرطوب کننده داخلی بدن به حساب میاد و باعث پر شدن و سفت شدن پوست می‌شه.

۲_قارچ منبع غنی از ویتامین Dاست و اگه به صورت موضعی روی پوست استفاده بشه باعث کاهش آکنه میشه.

۳_برخی از قارچ ها دارای اسید کجیک هستند که یک نوع روشن کننده طبیعی برای پوست به شمار میاد ،این ماده باعث کاهش تولید ملانین روی پوست میشه.

۴_داری خواص ضد پیری هم هست و در کرم ها و لوسیون ها هم ازش استفاده میشه.

بادمجان:

بادمجان غذایی سیر کننده که حاوی مقدار زیادی فیبر،منیزیم،آهن،کلسیم،پروتئین و ویتامین های B6،A و C هست که میشه به جای گوشت در سبد غذاییمون قرارش بدیم 

۱_بادمجان مقدار زیادی فیبر داره که به سلامتی دستگاه گوارش کمک می‌کنه همچنین فیبر برای بهبود معده درد و هضم غذا هم بسیار کاربردیه.

۲_دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی هست که به پاک سازی بدن و سم زدایی کبد هم کمک بسیاری می‌کنه و برای درمان بیماری کبد چرب هم بسیار مفیده.

۳_بادمجان به دلیل داشتن فیبر جلوی اشتهای کاذب رو میگیره و به همین سبب پرخوری رو کاهش و باعث لاغری میشه.

۴_بادمجان به دلیل داشتن آهن و مس باعث افزایش گلبول های قرمزمیشه و برای درمان کم خونی هم مفیده.

۴_به درمان یبوست هم کمک می‌کنه.

۵_برای کاهش چین و چروک های پوست مفیده چون حاوی مقدار غنی از آنتی آکسیدانه.

لوبیا:

لوبیا منبع غنی از پروتئین،فیبر،پتاسیم،کلسیم،منیزیم و آهنه و دارای بافتی گوشتی هم هست پس یک جایگزین بسیار مناسب برای گوشته و میشه به صورت متنوع در وعده های غذایی قرارش بدیم.

۱_لوبیا به کاهش کلسترول کمک می‌کنه .

۲_یک سم زدای طبیعی برای بدن یعنی لوبیا،لوبیا به دلیل داشتن مولیبدن به سم زدایی بدن از سولفیت ها کمک می‌کنه .

۳_مناسب برای بیماران دیابتی.

۴_باعث تقویت استخوان ها میشه و از پوکی استخوان جلوگیری میکنه.

۵_به کاهش فشار خون بالا هم کمک میکنه

کلم بروکلی:

یکی از جایگزین های بسیار مناسب برای گوشت که دارای ویتامینA،منیزیم،آهن،پروتئین،فیبر و تعداد بسیاری آنتی اکسیدانه

و همچنین ۱۳۵درصد از ویتامین C که باید در روز دریافت کنید رو تأمین می‌کنه ،میتونید به صورت بخار پز یا در سالادها ازش استفاده کنید تو سوپ هم خیلی خوشمزه اس.

۱_کلم بروکلی برای درمان چین و چروک پوست صورت مفیده.

۲_ویتامین C که کلم بروکلی داره به تولید کلاژن پوست کمک می‌کنه.

۳_بروکلی منبع خوبی از آمینو اسید سیستئین که برای تقویت و افزایش رشد ناخن مفیده .

۴_ حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدانه که باعث تقویت فولیکول های مو میشه همچنین دارای روی،مس،آهن،کلسیم و ویتامین E هست که برای مو ها بسیار مفیده.

۵_به جوان سازی پوست کمک می‌کنه و یک ضد آفتاب طبیعیه که خوردن منظم بروکلی به دلیل داشتن ویتامین c باعث میشه تا پوست در برابر اشعه UV نور خورشید مقاوم بشه.

تخم‌مرغ:

پروتئینی که در تخم مرغ وجود داره یکی از غنی ترین پروتئین ها به حساب میاد یک عدد تخم مرغ با پروتئین ۴۰ گرم گوشت پخته برابری می‌کنه. پس جایگزین مناسبی برای گوشته

۱_تخم مرغ ۳۰ درصد فولات و ۴۰ درصد از ویتامین های E،AوB12 مورد نیاز بدن رو تامین میکنه.

۳_تخم مرغ برای کاهش وزن هم کاربردیه

زرده‌ی تخم مرغ باعث میشه احساس سیری کنید و درنتیجه از پرخوری جلوگیری و به لاغر شدنتون کمک میکنه.

۴_داری دو آنتی اکسیدان مفید یعنی لوتئین و زاگزانتینه که برای محافظت چشم در برابر اشعه خورشید بسیار مفیده و از مشکلات چشمی مثل آب مروارید و لکه‌ی زرد جلوگیری می‌کنه.

۵_یکی از خوراکی هایی که باعث تقویت استخوان ها میشه.

 

امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب بسیار خوبی بود گرافیک زیبایی هم داشت فقط دقت بفرمایید وقتی در نوشتار از لحن محاوره ای استفاده می کنید کل متن باید محاوره ای باشه….در بعضی جاها یک فعلتون محاوره ای بود و بعدی شکل رسمی و نوشتاری داشت…من اون تعداد رو اصلاح کردم منتهی دقت داشته باشید همیشه متنتون یک دست باشه….سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!