پیشقدم شدن در عذرخواهی
قطعا شما هم در مواقعی از زندگی با افراد خانواده بحثی داشتید که منجر بهدلخوری شده است. بحث و مشکلات همیشه هستند. یعنی اگر نباشند یکجای کار میلنگد. پس نمیتوانیم آنها را حذف کنیم. فقط میتوانیم مدیریتشان کنیم.
اگر گاهی در ارتباط با آنها بحثی داشتید، بهتر است برای عذرخواهی پیش قدم شوید. شاید موضع گیری کنید که اگر فرد مقابل مقصر بود چه؟
وقتی بحثی میان افراد بهوجود میآید هر دو آنها مقصر هستند، حالا یک فرد بیشتر و یک فرد کمتر. مهم این است که هیچکدام بیتقصیر نیستند. پس دنبال مقصر نباشید.
زمانی که مدتی از دلخوری میان افراد میگذرد، آن احساس تبدیل بهکینه میشود و راه ارتباطگیری مجدد را میبندد. پس برای زندگی خودتان ارزش قائل باشید و در عذرخواهی پیشقدم شوید، حتی اگر بهنظر خودتان تقصیری ندارید.
راهکارهایی در اینباره عرض میکنم؛ امیدوارم مفید باشد.
تفکرهای غلط را از بین ببرید
– بعضی افراد فکر میکنند، اگر عذرخواهی کنند خودشان را کوچک کردند. اصلا اینطور نیست. اتفاقا فقط افرادی برای اینکار پیشقدم میشوند که روح بزرگی دارند. ارزش شما با اینچیزها کم نمیشود. اگر شما از فرد مقابل عذرخواهی کنید، او هست که شرمنده میشود؛ البته شاید در ظاهر نشان ندهد، ولی در برابر خودش شرمگین میشود.
زندگی را بیهوده تلخ نکنید
– همیشه که نیاز نیست بحثها سر موضوعات بزرگ و مهم باشند. برخی مواقع سر یک موضوع کوچک بحث بهوجود میآید. درحالی که وقتی بهآن فکر میکنیم، میبینیم اصلا ارزش بحث کردن ندارد. پس زندگیتان را بیهوده تلخ نکنید. یک عذرخواهی کوچک از ما چیزی کم نمیکند، گاهی اوقات همان عذرخواهی باعث نجات زندگیمان میشود.
از بحثها پیشگیری کنید
– چرا همیشه باید صبر کنیم، تا یک مشکل بهوجود بیاید، بعد برایش راهحل پیدا کنیم؟ اگر قبل اینکه بحثی بهوجود بیاید از آن پیشگیری کنید، دیگر حتی نیازی بهعذرخواهی هم نیست.
بعد از عذرخواهی مشکل را حل کنید
– وقتی بحثی صورت میگیرد، قطعا مشکلی بوده که باحث آن بحث شده است. با دوری از یکدیگر و دلخوری میتوانید آنرا حل کنید؟
صد درصد خیر.
پس زمانی که عذرخواهی کردید و دلخوری برطرف شد، با یکدیگر صحبت کنید و مشکل را برطرف کنید.
برقرار باشید.
ممنون بسیار خوب بود فقط تصویرتون دفرمه هست
سپاس، تصحیح شد.