روانشناسیسبک زندگی

ورود به‌حریم‌خصوصی دیگران ممنوع

ورود به‌حریم خصوصی دیگران ممنوع

همه‌ی ما در مواقعی کنجکاو می‌شویم که فردی را بشناسیم و از زندگی او آگاه شویم. به‌خصوص جوان‌ها و نوجوان‌ها.
این موضوع تا جایی درست و به‌جا است که حدودش رعایت شود. اطلاعات داشتن از دیگران ایرادی ندارد، مثلا همه‌ می‌خواهند دوستشان را بشناسند، اما تا زمانی مشکلی ندارد که، از حدش خارج نشود.

نوشته های مشابه

هر فرد یک حریمی دارد، که دیگران اجازه ندارند به‌آن وارد شوند، مگر اینکه خودش موردی نداشته باشد و به‌آن رضایت دهد‌.

نکاتی در این‌باره عرض می‌کنم، امیدوارم مفید باشد.

حدود خود را رعایت کنید
– هر زمان خواستید با فردی صحبت کنید، قبلش یک حدودی برای خود تعیین کنید و از آن‌ فراتر نروید. هر سوالی که می‌پرسید در ذهن برسی کنید، اگر در چارچوب این حدود بود، آن‌را مطرح کنید.

فرد مقابل را آزرده نکنید
– وقتی موضوعی را بیان می‌کنید، عکس‌العمل فرد مقابل را ببینید، اگر تمایل نداشت، دیگر آن را نگویید. نباید او را آزرده کنید.

بحث را عوض کنید
– هر زمان احساس کردید، دوستتان نمی‌خواهد به‌بحثی ادامه دهد، موضوع را عوض کنید و از در شوخی وارد شوید. به‌هر طریقی که می‌توانید فضا را تغییر دهید‌.

شرمنده‌اش نکنید
– هیچ‌وقت با سوال‌هایتان باعث نشوید طرف مقابل شرمگین شود. وقتی به‌سوالی پاسخ نمی‌دهد، حتما صلاح نمی‌داند و یا دلیلی نمی‌بیند که آن را بیان کند. با خود نگویید که چون من برایش مهم نبودم پاسخ سوالم را نداد‌. سوءظن نداشته باشید، شاید سوال شما شرمنده‌اش می‌کند.

عذرخواهی کنید
– اگر سوال شما، دوستتان را ناراحت کرد، از او عذرخواهی کنید. نگذارید دلخور بماند‌. برایش توضیح دهید که قصدی نداشتید و صرفا به‌دلیل کنجکاوی بوده.

پایدار باشید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!