سبک زندگیسلامت

اصول مراقبت از دست ها

چگونه دستهایی لطیف داشته باشیم؟

انگشت شمارن تعداد کسایی که به سلامتی دست هاشون اهمیت میدن و بهشون رسیدگی میکنن ،خیلی از خانمها زیبایی دستهاشون براشون مهمه و خب دوست دارن از لاک های رنگ وا رنگ و کاشن ناخن و این جور چیزها برای داشتن دستهای زیبا استفاده کنن…

اما همین کارها به مرور زمان سلامتی دستهای شما رو به خطر میندازه پس بهتره سراغ راه حل هایی باشید که بدون نیاز به پدیکور و مانیکور ناخن ها و دست های زیبا و مهم تر از همه سالم داشته باشید.

در ادامه نکاتی ساده که انجام دادنش بسیار آسونه رو براتون میگیم که اگه دوست داشتید ازش استفاده کنید. 

بدون دستکش ظرف نشور!


اگه برای سلامتی و زیبایی دستاتون کمی ارزش قائلید ، هیچ وقتِ ، هیچ وقتِ ، هیچ وقت ظرفاتونو بدون دستکش نشورید چون بلایی که مایع ظرفشویی سر دستاتون میاره خیلی غیر قابل جبرانه ، شاید اولش متوجه این که دارید با دستهاتون چیکار میکنید نشید اما به مرور ظاهر دستاتون بهتون میگه که باهاشون چیکار کردید!

پس این ظلم رو در حق دستهاتون تموم کنید و از امروز با دستکش ظرف بشورید.
بیشتر مواد شوینده‌ای ‌که ‌ما تو آشپزخونه باهاشون سر و کار داریم مثل سفید کننده ، ضدعفونی کننده و همین مایع ظرفشویی یا قلیایی هستن یا اسیدی که هر دوی این موارد پوست دست رو تحریک و باعث سوزش و خارش دست میشن ،این ترکیبات سد دفاعی پوست رو تحریک میکنن و همچنین منافذ پوستی رو ضعیف میکنن که باعث نفوذ باکتری ها و قارچ ها به پوست میشه و انقدر پوست دست رو حساس می‌کنن که با تماس دستهاتون با کمی گرد و غبار یا خاک دچار اگزما میشن.

مرطوب کننده یادت نره


شست و شوی مداوم دستها باعث خشکی پوست میشه به همین دلیل برای استفاده روزانه از یک آبرسان بر پایه آب که جذب سریع تری دارن استفاده کنید و از کرم سنگین تر که بر پایه روغن تشکیل شدن شبها استفاده کنید که تا صبح دستهاتون رو آبرسانی کنه
پوست شما برای ترمیم خودش به رطوبت نیاز داره استفاده از کرم مرطوب کننده باعث میشه سلول های جوان به سطح پوست منتقل بشن و ماساژی که به دست هاتون با کرم مرطوب کننده میدید به گردش خون کمک می‌کنه و باعث تولید سلول های جدید میشه
و همچنین از پوسته پوسته شدن دستها یا قرمزی دستها جلوگیری می‌کنه.

دست‌هاتو لایه برداری کن


لایه برداری به پوست کمک می‌کنه که سلول های مرده پوست از بین برن ، گردش خونتون رو هم بهتر می‌کنه که همین باعث زیبایی و سلامت دستها میشه.
برای لایه برداری دست‌ها هم میتونید از اسکراب های آماده استفاده کنید هم اینکه از شکر یا نمک استفاده کنید.
برای اینکار دستهاتونو مرطوب کنید و مقداری شکر یا نمک رو روی دستهاتون بریزید و آروم طوری که دستهاتون رو زخم نکنید ماساژ بدید و بعد دستهاتونو بشورید و کرم مرطوب کننده بزنید.

به ناخنات برس


برای اینکه دستهای سالم و زیبا داشته باشید باید به ناخن هاتون هم اهمیت بدید و اما اگه شما ناخن های زرد و شکسته و از بین رفته داشته باشین نمیشه گفت دستهای سالمی دارین هرچند اگه دستهاتون‌پوست نرم و لطیفی هم داشته باشن!
یکی از مواردی که تو زیبایی ناخن ها تاثیر زیادی داره اینه که بدن شما ویتامین های لازم رو دریافت کنه.
کمبود ویتامین B باعث میشه که ناخن های شما شیار دار بشن ، کمبود کلسیم ناخن هاتون رو شکننده و خشک میکنن و همین باعث میشه به راحتی بشکنن!
برای داشتن ناخن هایی سالم مطمئن بشید که بدن شما این ویتامین هارو از طریق مواد غذایی دریافت می‌کنه و اگه این کار رو انجام دادید و تاثیری ندیدید. حتما به پزشک مراجعه کنید تا براتون مکمل های لازم رو تجویز کنه.

سعی کنید کم تر لاک بزنید ، اگه از اون دسته افرادی هستید که دائما روی ناخن هاتون لاک دارید سعی کنید این عادتتون رو کم تر کنید چون وقتی لاک روی ناخن هاتونه هوا بهشون نمی‌رسه و باعث پوسیدگی و شکنندگی شون میشه.

ناخن هاتون رو با روغن نارگیل یا زیتون ماساژ بدید هم باعث محکم شدن ناخن میشه و هم به رشدش کمک میکنه.

طراوت و شادابی رو به دست‌هات هدیه کن


۱_شما میتونید یک قاشق چایخوری آب لیمو رو با یک قاشق چای خوری گلیسرین رو مخلوط کنید و چند قطره گلاب بهش اضافه کنید و دستهاتون رو باهاش چند دقیقه ماساژ بدید.

۲_گلیسرین رو با خیار رنده شده مخلوط کنید و روی پوستتون قرار بدید باعث آبرسانی و شادابی دست ها میشه.

۳_سفیده تخم مرغ رو هم بزنید تا از لختگی دربیاد بعد روی دست هاتون بزنید باعث سفت شدن پوست دست میشه و از چروک هم جلوگیری میکنه.

امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه و ازش استفاده کنین.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!