سلامت

نوشیدنی های مفید برای کاهش چربی های شکم

رژیم گرفتن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، آب کردن چربی های شکمی همواره از مهمترین اهداف رژیم گرفتن می باشد. در اینجا چند تا از نوشیدنی های مفیدی به شما معرفی می کنیم که می توانند به شما کمک کنند تا چربی های اضافی خود را بسوزانید و همچنین به شاداب بودن شما در روز کمک می کند. البته باید توجه کنید که تنها با خوردن این نوشیدنی ها نمی توانید چربی های خود را بدون انجام حرکات ورزشی و تغذیه سالم بسوزانید پس این روش نیز مانند روش حلقه زدن می تواند مکمل روش وزن کم کردن شما باشد و همینطور بدن کاهش چربی ها را در همه افراد از یه نقطه مانند شکم شروع نمی کند، پس این روش ها باید همه در کنار هم بکار گرفته شود تا با صبر کردن نتیجه دلخواه حاصل شود.
۱- چای سبز
چای سبز حاوی یک آنتی اکسیدان به نام اپی گالوکتشین گالات (EGCG) است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله جلوگیری از بیماری سرطان، کاهش کلسترول، بهبود وضعیت قلبی، کاهش التهاب و کاهش آسیب سلولی ناشی از سموم و رادیکال های آزاد به بدن کمک می کند و همچنین با افزایش متابولیسم بدن می تواند باعث کاهش وزن شود.
۲- چای کامبوچا
کامبوچا از تخمیر چای سبز یا سیاه بدست می آید. چای کمبوچا منبع مهمی از پروبیوتیک ها است که به حمایت از باکتری های سالم روده و کمک به فرآیند هضم، پاکسازی بدن از سموم و تقویت کلیه ها کمک می کند .
۳- قهوه
روز خود را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. به دلیل اینکه قهوه حاوی کافئین است که سوخت و ساز بدن شما را تسریع می کند و به شما امکان می دهد چربی بیشتری بسوزانید
۴- چای سیاه
چای سیاه شامل فلاونوئیدها و کافئین است که سبب افزایش متابولیسم بدن و هضم غذا می شود.
اگر صبح ها مقداری کافئین دوست دارید اما قهوه مصرف نمی کنید، چای سیاه باعث افزایش کافئین مورد نیاز شما می شود .
۵- سرکه سیب
سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک که باعث کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم و سرکوب اشتها می شود، برای کاهش چربی بسیار مناسب است. اگر طعم و مزه آن را دوست ندارید، می توانید از آن در سالادها استفاده کنید یا راه هایی برای ادغام آن در رژیم خود پیدا کنید.
۶- چای زنجبیلی
اگر می خواهید کافئین را کاهش دهید و می خواهید یک نوشیدنی کاملاً امتحان شده برای کاهش وزن داشته باشید، یک فنجان چای زنجبیل را امتحان کنید .
چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک می کند و برای تقویت انرژی قبل از تمرین بسیار مناسب است.
۷- آب سبزیجات خام
آب سبزیجات خام دارای کربوهیدرات کم و فیبر زیادی است که گرسنگی شما را کاهش می دهد و با سیر نگه داشتن شما را از پرخوری دور می کند.
۸- آب لیمو
آب لیمو برای کاهش چربی بسیار قدرتمند است، زیرا سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به سرعت سیستم هضم شما کمک می کند. می توانید آن را با آب مخلوط کنید تا بتوانید راحتتر بنوشید.
۹- آب آناناس
آب آناناس، به عنوان یکی از معدود میوه هایی که دارای آنزیم بروملین است که برای سیستم هضم شما جادو می کند.
۱۰- شیک پروتئین
می توانید ترکیب بلغور جو دوسر بهمراه یک فنجان شیر و کمی توت فرنگی را که در مخلوط کن ریخته اید بنوشید و از آن لذت ببرید. این نوشیدنی باعث افزایش عضله سازی در کنار انجام تمرینات ورزشی می شود.
۱۱- پوسته گیاه اسفرزه
گیاه اسفرزه از دیرباز برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گرفته است. با قرار گرفتن دانه در آب پوسته خارجی آن متورم می‌شود و پس از پاره شدن لعاب از آن خارج می‌گردد. پوسیلیوم (لعاب اسفرزه) یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند سرعت خود را در کاهش وزن کاهش دهند و چربی های شکم را کاهش دهند. استفاده از پسلیوم همراه با آب گرم و لیمو بصورت ناشتا یا دانه های اسفرزه با آب گرم ناشتا به کاهش وزن کمک می کند. پسیلیوم که معمولاً به عنوان مکمل یا مخلوط در آب مصرف می شود، اساساً فیبر خامی است که از دانه های گیاه Plantago ovata ساخته می شود. به عنوان یک ملین شناخته می شود، زیرا آب را در روده جذب کرده و هضم غذا را تقویت می کند. همینطور مانند سایر ملین ها و مکمل های گوارشی نفخ شکم را افزایش نمی دهد. البته حتما باید اسفرزه با آب کافی مصرف شود تا نتیجه بدهد.
نکته آخر، اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید حتما قبل از مصرف هر نوشیدنی برای کاهش وزن ابتدا از یک متخصص تغذیه یا دکتر طب سنتی مشاوره بگیرید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. احسنت…بهترین و کامل ترین مطلبی که تا به حال از طرف دوستان کار شده…با همین پشتکار و انگیزه ادامه بدید حتما موفق خواهید شد….فقط و فقط کلید واژگان رو فراموش نکنید…این مطلب جا داشت لااقل پونزده کلید واژه داشته باشه نه یکی…..سپاس

    1. خیلی ممنون از لطف شما، تمام سعیمو میکنم مطالب بدرد دوستان بخوره و بروز باشه،.با راهنمای های شما و نظراتتون حتما مطالب بهتری هم تهیه خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!