روانشناسیسبک زندگیسلامت

کارهایی که باید هنگام خستگی انجام دهید

نکاتی برای از بین رفتن استرس و خستگی

طبق مطالعات انجام شده استرس ریشه‌ی بیش از ۳۰ مشکل روزانه ماست. همچنین می تواند بر خلق و خو، خواب، انرژی و حتی مو و پوست شما نیز تأثیر بگذارد. پس از یک روز پرتنش، رهایی از استرس و کمی آرامش چیزی است که واقعاً حق ماست.ما در این مطلب برای شما نکاتی را جمع آوری کرده ایم تا به از بین رفتن خستگی و ایجاد حس آرامش در شما کمک کند،پس با ما همراه باشید.

ماساژ صورت

ماساژ دادن ۳  نقطه از صورت در هنگام صبح، بعد از ظهر و شب می تواند روحیه شما را پس از یک روز پرمشغله بالا ببرد. صبح ها، پیشانی خود را از مرکز تا انتهای ابرو مالش دهید، بعدازظهرها انگشتان خود را از روی پل بینی به سمت چانه بکشید و هر شب حرکات دایره ای  را درست زیر شقیقه ها و  نزدیک گوش انجام دهید. 

نقاشی با اعداد

روانشناسان رنگ آمیزی را برای بزرگسالان به عنوان راهی برای آرامش، کاهش اضطراب و رها کردن نگرانی ها تجویز می کنند.این فعالیت‌ها هنر درمانی نامیده میشوند که نقاشی با اعداد در آن قرار می گیرد.
 

قلاب بافی را امتحان کنید

قلاب بافی یا بافندگی ممکن است در واقع به کاهش استرس  کمک کند. این سرگرمی از نوعی خلاقیت الهام گرفته شده و به دلیل اینکه دارای حرکات و الگوهای تکراری است به آرامش ذهن کمک می کند. پس از اتمام کار قلاب بافی شما دو چیز به دست می آورید  که اولین آن یک هدیه و دومی یک دیدگاه مثبت نسبت به زندگی است.

مزه مزه کردن عسل

خوردن عسل گیاهی فواید بسیار زیادی دارد همچنین شامل ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد. عسل یک منبع عالی از آنتی اکسیدان است که باعث جلوگیری از آلزایمر می شود، جدای از این موارد، می تواند به شما کمک کند تا به آرامش برسید و مغز خود را سالم نگه دارید.

استفاده از دیفیوزر آروماترا

داشتن یک پخش کننده آروماتراپی در خانه می تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید  هر زمان که بعد از یک روز کاری احساس خستگی می کنید و خواهان کمی آرامش هستید، از این دستگاه استفاده کنید و رایحه‌ی مورد علاقه خود را در هوا پخش کنید؛ این کار می‌تواند به کاهش سطح کورتیزول هورمون مسئول استرس، کمک کند و استرس شما را کاهش دهد.

گوش های خود را کمی فشار دهید

گوش ها دارای عصب های قوی ای هستند، که وقتی آنها را ماساژ دهید احساس آرامش میکنید،اگر شما هم شب ها دچار بی خوابی می‌شوید و از این بابت کلافه اید گوش های خود را آرامی ماساژ دهید تا بتوانید خوابی آرام داشته باشید.برای نتیجه‌ی بهتر از قسمت مارپیچ گوش به صورت دورانی شروع به ماساژ کنید تا به لاله‌ی گوش برسید این کار را دو دقیقه انجام دهید.

نوشیدن یک فنجان چای سبز

چای سبز علاوه بر کمک به کاهش وزن، فواید ثابت شده ای در حفظ سلامت ذهن و بدن نیز دارد. چای سبز حاوی یک نوع اسید آمینه است  که اضطراب و استرس را کاهش می دهد و باعث افزایش تمرکز می‌شود.

برای مدتی گوشی خورا کنار بگذارید

بهتر است برای دور کردن استرس از خود‌ یک روز گوشی موبایلتان را کنار بگذارید و از بودن در فضای مجازی و بازی های اینترنتی دوری کنید. نور آبی که از  صفحه نمایش موبایل‌ ساتع‌ می‌شود باعث آسیب به چشمان شما می‌شود به همین دلیل باید آن را کنار بگذارید تا چشمانتان کمی استراحت کند.

منبع:bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “می تواند روحیه شما را پس از یک روز پرمشغله ببرد.”……احتمالا منظورتون بالا ببرد بوده

    “مزه مزه کردن عسل”….این میان تیترتون بر خلاف میان تیترهای دیگه بولد نشده

    “داشتن یک پخش کننده آروماتراپی در خانه می تواند بسیار مفید باشد شما می‌توانید  هر زمان که بعد از یک روز کاری احساس خستگی می کنید و خواهان کمی آرامش هستید از این دستگاه استفاده کنید و رایحه‌ی مورد علاقه خود را در هوا پخش کنید  این کار می‌تواند به کاهش سطح کورتیزول هورمون مسئول استرس، کمک کند و استرس شما را کاهش دهد.” …… در این پاراگراف تعدادی ویرگول و نقطه رو جا انداختید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!