سبک زندگیسلامت

آفتاب سوختگی و کارهایی که نباید انجام داد

هنگام آفتاب سوخته شدن پوست چه کارهایی انجام ندهیم؟

 

راه های زیادی برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی وجود دارد ، از جمله استفاده از آب سیب زمینی خام یا ماساژ پوست با مقداری عسل، اما برخی‌ کارهای به ظاهر بی خطر می توانند سوختگی پوست شما را بدتر کنند؛باید در نظر داشته باشید غذاهایی که می‌خورید یا لباس‌هایی که می‌پوشید در روند بهبود پوست شما موثر هستند.

استفاده از آلوئورا با مواد افزودنی

اگرچه آلوئه ورا می تواند قرمزی حاصل از آفتاب سوختگی را تسکین دهد، اما باید به نوع ژل آلوئه ورایی که روی پوست خود استفاده میکنید اهمیت دهید. برخی از مواد مصنوعی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین که در ژل های آبرسان به کار می‌روند، می توانند پوست شما را تحریک و خارش آن را تشدید کنند. متخصصان پوست استفاده از مرطوب کننده های خالص آلوئه ورا را برای درمان پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید توصیه می کنند.

 

پوشیدن لباس های تنگ

شکی نیست که لباس‌های تنگ می‌توانند ظاهر شما را جذاب تر نشان دهند، اما اگر از آفتاب سوختگی رنج می‌برید، قطعا انتخاب خوبی برای شما نیستند.پوشیدن لباس های تنگ بر روی پوست آفتاب سوخته به آن اجازه نفس کشیدن و التیام خود را نمی دهد، بهتر است در این زمان لباس های گشاد تری را برای پوشیدن انتخاب کنید .

 

نوشیدن قهوه

آفتاب‌سوختگی اغلب باعث سردرد می‌شود، اگرچه ممکن است یک فنجان قهوه باعث از بین رفتن سردردتان شود،اما بعد از مدتی احساس بدتری را به شما القا میکند. ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید باعث کم آبی بدن شما می شود، بهتر است برای جایگزین مایعات از دست رفته آب فراوان بنوشید؛از آنجایی که کافئین ادرارآور است باعث می شود آب بدنتان را زود تر از دست بدهید و این یعنی از دست دادن مایعات و مواد معدنی ضروری که بسیار برای بهبود پوستتان مفید است.

 

لایه برداری

پوست آفتاب سوخته ظاهر خوشایندی ندارد و طبیعی است که بخواهید پوست خشک بدن خود را لایه برداری کنید‌‌؛ اما با این کار پوستتان آسیب بیشتری می بیند،زیرا محصولات لایه بردار خشن هستند. بهتر است اجازه دهید آفتاب سوختگی به طور طبیعی بهبود یابد، زمان بهبود آفتاب سوختگی ۶ یا هفت روز طول میکشد.

 

استفاده از کرم بدن اشتباه

استفاده از کرم بدن می تواند به مرطوب کردن پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید کمک کند، اما اول مطمئن شوید محصولی که استفاده می کنید حاوی الکل نباشد. وجود الکل در کرم ها کمک می کند تا به عمق پوست برسند و به آن نفوذ کنند، با این حال می توانند چربی های طبیعی را که پوست شما برای هیدراته ماندن به آن نیاز دارد نیز از بین ببرد.

 

نوشیدن آب پرتقال

درست است که نوشیدنی های مرکباتی سرشار از آنتی اکسیدان هستند اما ممکن است پوست شما را به نور خورشید حساس تر کنند، نیازی نیست که نوشیدن آب پرتقال را به طور کامل کنار بگذارید، فقط مطمئن شوید هنگام بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب بیشتری روی پوست زده‌اید. درضمن هنگام نوشیدن آب پرتقال از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید خوداری کنید.

 

پوشاندن آن با آرایش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به مهمانی مهمی دعوت شده باشید و همین شما را ترغیب به پوشاندن پوست آفتاب سوخته تان با کرم پودر های سنگین کند، این کار مانع از رسیدن اکسیژن به پوست می‌شود بهتر است هنگام آفتاب سوختگی پوست از کرم پودر های سنگین اجتناب کرده همچنین از برس های نرم و اسفنج برای پخش کرم پودرهای سبک استفاده کنید.

منبع:Bright sIde

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!