سبک زندگیسلامتعلم و دانش

پوستی سالم با گردو

اگر هر روز گردو بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

خوردن نصف فنجان گردو در روز به کاهش سطح کلسترول و سلامت کلی بدن کمک می‌کند.گردو‌ فواید شگفت انگیزی برای سلامت قلب دارد،جدا از این مزایا مملو از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می‌باشد که برای داشتن پوستی شاداب و جوان بسیار مفید است.

 

جلوگیری از پیری زودرس

گردو نسبت به سایر مغزها آنتی اکسیدان بیشتری دارد. آنتی اکسیدان‌ها از پوست شما در برابر آسیب های محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کنند. خوردن چند عدد گردو در روز به مقاوم شدن پوست در برابر اشعه‌های مضر کمک می‌کند و همین باعث می‌شود مدت طولانی‌تری‌جوان‌ به نظر برسید. گردو همچنین سرشار از ویتامین B است که ممکن است رنگدانه های پوست را کاهش داده و به بدن شما کمک کند سلول های پوستی سالم و جدید تولید کند.

 

مرطوب ماندن پوست

گردو حاوی امگا ۳ بیشتری نسبت به سایر مغزهاست. دریافت مقدار کافی از امگا ۳ برای سلامت پوست شما بسیار مهم است زیرا به تعادل تولید چربی، دفع سموم و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. افزودن گردو به رژیم غذایی یک راه آسان برای کمک به نرمی و لطافت پوست شماست و به خوبی پوست را هیدراته نگه‌می‌دارد.

 

جلوگیری از بروز جوش

افزودن چند عدد گردو به بلغور صبحانه، آن را مغذی‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند در التیام جوشهای پوستی کمک کند. چربی های سالم موجود در گردو  سوزش پوست را تسکین می‌دهد‌ و حتی می تواند بیماری های پوستی از جمله درماتیت را درمان کند. برخی از عناصر کمیاب موجود در گردو به مبارزه با التهاب از درون بدن به سلامت پوست شما کمک می‌کنند تا درخشان و عاری از آکنه بماند.

 

کاهش سیاهیی دور چشم

وقتی با حلقه های تیره یا چشم های پف کرده از خواب بیدار می شوید، طبیعتاً اولین چیزی که به ذهنتان می رسد استفاده از یخ است اما خوردن چند تکه گردو نیز تأثیر مشابهی دارد.گردو حاوی ویتامین E می‌باشد که ثابت شده سیاهی دور چشم را کاهش می دهد، با خوردن چند عدد گردو در روز دیگر لازم نیست نگران سیاهی دور چشم تان باشید.

 

روشن شدن پوست

غذاها و خوراکی هایی که می‌خورید روی پوست شما تاثیر مستقیم دارند؛اگر پوستتان به تازگی کدر یا بد رنگ شده، ممکن است بخاطر این باشد که روده‌‌ی شما وظیفه اش را به درستی انجام نمی‌دهد،خوردن گردو به تقویت باکتری های سالم روده کمک میکند همچنین برای هضم و سلامت کلی بدن مفید است که همین باعث می‌شود که پوستی سالم و بدون لک داشته باشید.

 

تقویت موها

افزودن گردو به وعده های غذایی برای پوست سر نیز مفید خواهد بود. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم موجود در گردو می تواند به تحریک فولیکول های مو کمک کند و موهای شما را درخشان تر و حجیم تر نشان دهد همچنین خوردن گردو از شوره سر و خارش آن جلوگیری میکند.

 

منبع: Bright Sider

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!