سبک زندگیسلامت

چه کارهایی به پوست آسیب می‌رساند؟

اشتباهاتی که باعث آسیب پوست می‌شود

روتین مراقبت از پوست شما ممکن است کاملاً متناسب با نیازهای پوست تان باشد، اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که اشتباهاتی که ناآگاهانه مرتکب شده اید، بین شما و داشتن پوست بی عیب و نقص فاصله بی اندازد؛ از خوردن صبحانه یکسان در هر روز گرفته تا استفاده از کرم ضد آفتاب فقط زمانی که خارج از منزل هستید، اینها دلایلی هستند که کمتر به آنها توجه می‌کنید اما باعث چین و چروک و جوش های زود رس می‌شوند.

هر روز بلغور جو میخورید

خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر برای صبحانه یک خوراکی خوشمزه و سالم برای شروع روز شماست. اما اگر آن را به صورت روزانه می خورید، ممکن است ناخواسته به بدن و پوست خود آسیب برسانید. هنگامی که بیشتر اوقات بلغور جو دوسر می خورید، بدن خود را از سایر مواد مغذی ضروری محروم می کنید، که به نوبه خود ممکن است منجر به سوء تغذیه و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما شود.

 

دوش طولانی می گیرید

یک دوش آب گرم در اول صبح یک راه عالی برای بیدار شدن و سرحال شدن می‌باشد به خصوص زمانی که هوا سرد است؛اما تکرار روزانه آن می تواند سلامت پوست شما را به خطر بیندازد.آب داغ به لایه محافظ پوست آسیب می رساند و چربی مورد نیاز پوست را از بین می‌برد همچنین باعث تسریع روند پیری نیز می شود؛ اگر برای انجام کاری عجله دارید و صبح صورت خود را زیر دوش می شویید، ممکن است به مویرگ های صورت خود آسیب بزنید زیرا آب داغ باعث  گشاد شدن آنها می شود .

 

هر روزقهوه میخورید

بسیاری از مردم نمی توانند صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنند و علاوه بر خوشمزه بودن، قهوه در واقع می تواند برای پوست شما مفید باشد. اما اگر آن را هر روز قبل از صرف صبحانه بنوشید، ممکن است بیشتر از اینکه به نفعتان باشد به پوستتان آسیب برساند. قهوه یک ادرارآور قوی است و به همین دلیل باعث کم آبی بدن شما شود. این به نوبه خود خروج سموم از بدن را از طریق پوست دشوارتر می کند و آن را بیشتر در معرض چین و چروک های زودرس قرار می دهد.

استفاده از ضد آفتاب فقط در بیرون از خانه

کرم ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن در تابستان به محافظت از پوست شما کمک می کند، اما استفاده از آن حتی اگر تمام روز را در خانه بگذرانید می تواند از پیری پوست جلوگیری کند. اگرچه شیشه های مورد استفاده در اتومبیل ها، خانه ها و پنجره های اداری بیشتر اشعه های UVB را مسدود می کند، اما هنوز از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA محافظت نمی کند. بنابراین، حتی اگر تمام روز را در یک دفتر کار می کنید و زمان زیادی را در خارج از منزل نمی گذرانید، باز هم بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا به پوست شما کمک کند برای مدت طولانی تری جوان بماند.

شمابه‌همان روال مراقبت از پوست پایبند هستید

وقتی صبح عجله دارید که از در خارج شوید، راحت تر می توانید از همان پاک کننده و مرطوب کننده صورت استفاده کنید که شب قبل استفاده کرده اید. در حالی که خرید کرم‌ها و ماسک‌هایی که برای نوع پوست شما مناسب می‌باشد، مطمئناً راحت است، استفاده از محصولات یکسان هر روز به هیچ وجه به پوست شما کمک نمی‌کند. برای کمک به ظاهر بهتر و احساس شادابی در پوست، متخصصان توصیه می کنند روال مراقبت از پوست خود را با فصول تغییر دهید و با سردتر شدن هوا از پاک کننده های لایه بردار به پاک کننده ملایم تر تغییر دهید.

صورتتان را به اشتباه می‌شویید

 

اگر تا به حال متوجه شده اید که وقتی از خواب بیدار می شوید صورتتان چرب به نظر می رسد، در واقع یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. بدن شما در طول شب آب از دست می دهد و به عنوان راهی برای جلوگیری از کم آبی بدن، شروع به تولید سبوم بیشتری می کند که باعث می شود با صورت چرب از خواب بیدار شوید. اما حتی اگر نمی توانید چربی آن را تحمل کنید و می خواهید صورتتان مات به نظر برسد، از پاک کننده هایی با فرمول های خشن استفاده نکنید. بهتر است صورت خود را با آب ولرم با یک پاک کننده ملایم بشویید و قبل از خشک شدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع:bright side

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!