سبک زندگیسلامت

چرا در خواب حرف می‌زنیم؟

دلایل صحبت کردن در خواب

صحبت کردن در خواب بدون اینکه از آن آگاه باشید بسیار رایج است. مطالعات نشان داده است که بیش از  ۶۶ درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود دوره هایی از صحبت کردن در خواب را تجربه کرده اند اگرچه صحبت کردن در خواب معمولاً بی ضرر است و نیازی به درمان پزشکی ندارد اما می تواند باعث آزار افراد خانواده شما شود و خواب راحت را از آنها بگیرد

ژنتیک

کارشناسان نمی توانند دلیل دقیق صحبت کردن افراد در خواب را توضیح دهند. مطالعات پزشکی نشان داده است که این اختلال می تواند از خانواده به ارث برسد. مطالعات انجام شده در فنلاند و ژاپن نشان داده است که دوقلوها اغلب صحبت در خواب را تجربه می کنند که می تواند همراه با راه رفتن و کابوس باشد. طبق نظریه‌‌ی محققان والدینی که در خواب صحبت می‌کنند، احتمال بیشتری برای داشتن فرزندانی دارند که در خواب صحبت می‌کنند.

نوشته های مشابه

کم خوابی

هر کسی می تواند در خواب غر بزند، اما برخی از عوامل به ویژه کم خوابی می تواند منجر به صحبت کردن در خواب شود. پزشکان متخصص بر این باورند که اکثر افرادی که هنگام خواب صحبت می کنند دچار کم خوابی یا استرس هستند. وقتی به اندازه کافی استراحت نمی‌کنیم، می تواند بر روی مغز ما تأثیر بگذارد و کیفیت خواب ما را کاهش‌دهد.

اختلالات خواب

صحبت کردن در خواب یک اختلال خواب است که به نام خواب گویی شناخته می شود و ممکن است در هر زمانی برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما افرادی که دارای سایر اختلالات خواب مانند راه رفتن در هنگام خواب هستند احتمال بیشتری برای صحبت در خواب دارند. پزشکان بر این باورند که بین خواب گویی، راه رفتن در خواب و کابوس های شبانه ارتباطی وجود دارد.

داروهای خاص

داروهای زیادی وجود دارند که می توانند خواب را به عنوان یک عارضه مختل کنند. داروهایی که می توانند منجر به برخی رفتار های آزار دهنده از جمله صحبت کردن در خواب شوند معمولاً بر کنترل عضلات در طول خواب نیز تأثیر می گذارند. وقتی تون عضلانی ما افزایش می یابد، ممکن است به لگد زدن، مشت زدن، پریدن از رختخواب و صحبت کردن منجر شود. برخی از داروهای رایج مانند داروهای ضد افسردگی خاص، این عوارض را برای شما به همراه دارند.

چگونه صحبت کردن در خواب را کنترل کنیم؟

هیچ راه شناخته شده ای برای کاهش صحبت کردن در خواب وجود ندارد؛ اما تغییر برخی عادات ممکن است به ما کمک کند آن را تحت کنترل داشته باشیم.

برخی از نکات خواب سالم عبارتند از:

۱.اجتناب از وعده های غذایی سنگین نزدیک به زمان خواب

۲.استفاده از یک تخت راحت به همراه تشک و بالش با کیفیت

۳.اجتناب از کافئین در اواخر بعد از ظهر و عصر

۴.داشتن یک برنامه خواب ثابت هر روز

منبع:bright side

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم خیلی عالی بود هم تصاویر و هم مطلب فقط لطفا لینک کامل منبع رو بعد از نوشتم اسم منبع بگذارید من خودم لینک رو قبل از انتاشر حذف میکنم….سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!