تغذیهسبک زندگیسلامت

چند راهکار برای درمان سردرد

سردرد و راه های درمان آن

 

چه در خانه کار کنید و چه در اداره، سردرد هرگز مورد استقبال قرار نمی گیرد. با کمال تعجب، خوردن آدامس یا نوع نشستن شما می تواند باعث سردردتان شود. جالب است بدانید سردرد می تواند ارثی باشد. این بدان معناست که اگر یکی از والدین شما از سردردهای معمولی رنج می برد، ممکن است شما ۵۰ درصد شانس بیشتری برای ابتلا به آن داشته باشید.

در این مقاله چند راهکار برای درمان سردرد گردآوری شده است.

نور محیط را کم کنید

لامپ های روشن و تابش خیره کننده می توانند باعث سردرد شوند، می توانید با خاموش کردن برخی از چراغ ها یا کشیدن پرده های پنجره از این امر جلوگیری کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از عینک آفتابی با یا بدون لنز پلاریزه استفاده کنی.

از بوهای قوی بپرهیزید

عطرها، محصولات پاک کننده یا عطر قوی همکاران شما ممکن است منجر به سردرد شود. برای از بین بردن آن پنجره ها را برای چند دقیقه باز کنید یا از یک فن استفاده کنید تا بوی تند را از خود دور کنید.

آب بنوشید و غذای سالم بخورید

هنگامی که بدن شما کم آب است به دلیل از دست دادن مایعات، مغز شما می تواند منقبض شود و منجر به سردرد شود. برای مقابله با این درد، یک یا ۲ لیوان آب را جرعه جرعه بنوشید همچنین یک وعده غذایی سالم و مغذی  بخورید و با سردرد خود خداحافظی کنید. اگر در حال حرکت هستید، مطمئن شوید که هر کجا که می‌روید یک بطری آب و یک میان وعده شیرین به همراه داشته باشید.

 

آدامس را کنار بگذارید

با کمال تعجب این میان وعده رنگارنگِ شیرین و چسبناک ممکن است دلیل سردردهای شما باشد. جویدن آدامس باعث کشش فک و فشار روی مفصل پرکاربرد شما می شود . بهترین کار این است که آدامس و همچنین سایر خوراکی های چسبناک و سخت جویدنی را کنار بگذارید.

 

کمی زنجبیل یا چای زنجبیلی بخورید

زنجبیل به عنوان تسکین دهنده درد شناخته شده است . شما می توانید آن را به اشکال مختلف ( تازه یا فرآوری شده ) مصرف کنید. اگر در محل کار هستید، ساده ترین راه دم کردن چای زنجبیلی است.بهتر است مقداری چای و زنجبیل در کشوی خود داشته باشید تا اگر به آن نیاز پیدا کردید استفاده کنید.

 

مطمئن شوید که در یک وضعیت راحت نشسته اید

هر زمان که پشت میز خود می نشینید، مطمئن شوید که راحت هستید . سعی کنید صاف بنشینید، بازوهای خود را موازی با ران خود نگه دارید و پاهای خود را روی زمین نگه دارید. سعی کنید صفحه نمایش خود را به گونه ای حرکت دهید که چشمان شما مستقیماً به جلو نگاه کنند، نه به سمت پایین و در آخر، اما نه کم اهمیت ترین، تلفن خود را بین سر و شانه خود زمانی که در حال صحبت با تلفن هستید قرار ندهید. در عوض از روی هدست یا هدفون بلوتوث استفاده کنید.

تمرینات تنفسی را وارد برنامه روزانه خود کنید


چند تمرین تنفسی وجود دارد که می توانید حتی زمانی که پشت میز خود نشسته اید از آنها استفاده کنید. چشمانتان را ببندید و کمی موسیقی آرامش بخش بگذارید. دم های سریع خود را با دم های آهسته تر جایگزین کنید، در حین دم تا ۵ بشمارید سپس هنگام بازدم به آرامی تا ۵ بشمارید. متوجه خواهید شد که چگونه بدن شما آرام می شود و ممکن است سردردتان مجبور به ترک شما شود.

منبع:ترجمه شده از brigh side.me

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون…هم تصاویر عالی بودند و هم متن فقط
    “مطمئن شوید که در یک وضعیت راحت نشسته اید”
    “تمرینات تنفسی را وارد برنامه روزانه خود کنید.”
    این دوتا میان تیتر شما بولد نشدند…همچنین میان تیتر آخرتون نقطه داره انتهاش که غلطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!