سبک زندگی

چگونه صورتمان را کانتور کنیم؟

کانتور چیست؟

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ یا همان آرایش ترمیمی یک تکنیک آرایشی می‌باشد که آرایشگران حرفه ای از آن برای فرم دادن و رفع عیوب صورت استفاده می‌کنند.برای کانتور کردن صورت معمولا از کرم های فشرده استفاده میشود که دو یا سه درجه از رنگ پوست تیره تر است.
شما می توانید با استفاده از این تکنیک آرایشی عیوب صورتتان را پوشانده و نقاط قوت آن را به سادگی‌برجسته کنید.

برای اینکه یک کانتور زیبا انجام دهید باید با فرم صورت خود کاملا آشنا باشید زیرا کانتور کردن فرم های مختلف صورت با هم متفاوت است.برای مثال شما نمی‌توانید روی صورت گرد همان کانتوری رو انجام دهید که روی صورت بیضی شکل انجام داده اید.

در تکنیک کانتورینگ قسمت هایی از صورت که میخواهیم کوچک تر نشان داده شوند تیره میکنیم و قسمت هایی که دوست داریم بیشتر دیده شوند یا همان نقاط قوت صورت را روشن تر یا هایلایت میکنیم.

با تعریف کلی کانتور آشنا شدیم در ادامه می بینید که کدام قسمت صورت باید تیره و کدام قسمت باید روشن شود.

مراحل کانتور کردن صورت

۱.کرم مرطوب کننده بزنید و اجازه بدهید جذب پوستتان شود.

۲.از کرم پودری که بیشترین نزدیکی را به رنگ پوست تان دارد استفاده کنید و آن را پوشش دهید.

۳.حالا با استفاده از کرم پودری که دو درجه از پوستتان روشن تر است زیر چشم ها، تیغه‌ی بینی، چانه و پیشانی را هایلایت کنید.

۴.اگر پیشانی بلندی دارید برای کوتاه تر نشان دادن آن بهتر است بالای پیشانی را هم تیره کنید؛زیر گونه ها و کناره های بینی را هم همینطور.

۵.بعد از اتمام این مراحل نوبت به محو کردن قسمت های مشخص شده می‌رسد،بهتر است از براش های مناسب این کار استفاده کنید البته پد های آرایشی نیز گزینه ای مناسب هستند.

نتیجه استفاده از این تکنیک

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!