خانه و باغچهسبک زندگی

چه سبزیجاتی در فصل سرما بکاریم؟

کاشت سبزی در فصل پاییز و زمستان

کاشت سبزیجات در پاییز و زمستان به دلیل سرمای زیاد باید طبق اصول خاصی انجام شود تا بتوان بهترین محصول را در این فصل داشت.

برخی گیان در این فصل رشد خود را از دست می‌دهند به همین دلیل شما باید سبزیجاتی را انتخاب کنید تا مناسب کاشت در این فصل باشد و تحمل سرما را داشته باشد.

در ادامه با چند نوع سبزیجات مقام در برابر سرما آشنا می‌شویم .

ریحان:


ریحان یکی از مناسب ترین سبزی ها برای کاشت در فصل زمستان است و اصول کاشت آسانی هم دارد.بهتر است برای کاشت ریحان از سالم و استاندارد بودن بذر آن اطمینان لازم را کسب کرده باشید؛سپس بذر ها را یک روز قبل از کاشت درون آب ولرم ریخته تا متورم شوند.
بعد از متورم شدن بذرها گلدان مناسبی انتخاب کنید و آن را با ترکیب خاک باغچه و خاک برگ تا ارتفاع ۱۵ سانت پر کنید.
بعد از آماده سازی گلدان بذرها را روی پارچه بریزید تا نم آنها گرفته شود،سپس بذور را در عمق ۰.۵ سانتی و با فاصله ۱۵ سانتی متری بکارید و روی آنها مقداری خاک بریزید.
سطح بستر را با روزنامه بپوشانید و هر روز دو الی چهار مرتبه‌ ریحان ها را آبیاری کنید برای رشدریحان بهتر است آنها را به کنار پنجره های جنوبی منتقل کنید.

سیر:


کاشت و پرورش سیر در فصل زمستان بسیار آسان است.رشد سیر همانند پیاز دوره رشد طولانی دارد و تا اوایل تابستان نیز قابل برداشت می باشد، می‌توان در طول دوران رشد سیر از برگ های آن به عنوان سبزی تازه در غذا استفاده کرد.

پونه:

پونه یکی دیگر از گیاهان مناسب برای کاشت در فصل پاییز و زمستان است.
برای کاشت پونه ابتدا یک الی دو ساقه از آن را داخل آب قرار دهید تا زمانی که کاملا ریشه دهد،سپس آنها را در بستر کشت بکارید.

کاهو:


داشتن یک مزرعه کاهو در فصل زمستان بسیار مناسب است و از آنجایی که روند پرورش دادن آن بسیار آسان است می‌تواند برای افرادی که قصد دارند در فصل زمستان گیاه و سبزیجات پرورش بدهند یک شروع بسیار مناسب باشد؛کاهو به طور کلی به ۵ ساعت نور بیشتر نیاز ندارد که همین یکی از نکات مثبت برای پرورش دادن کاهو در زمستان است.

اسفناج:


اسفناج هم در دسته‌ی گیاهان سرما دوست قرار میگیرد و مناسب کاشت در زمستان است.
همانطور که میدانید اسفناج داری مقادیر زیادی آهن و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین A و C می باشد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!