تغذیهدسته بندی نشدهسبک زندگی

خواص مواد غذایی:آلوئه ورا

خواص مواد غذایی : آلوئه ورا

آلوئه ورا

سابقه طولانی دارد که برای مصارف دارویی استفاده می شود و قدمت آن به مصر باستان باز می گردد. این گیاه بومی آفریقای شمالی ، اروپای جنوبی و جزایر قناری است. امروزه آلوئه ورا در اقلیم های گرمسیری در سراسر جهان رشد می کند. از تسکین سوزش معده گرفته تا سرعت بالقوه گسترش سرطان پستان ، محققان تازه شروع به باز کردن مزایای این گیاه جهانی و بسیاری از محصولات جانبی آن کرده اند.

تسکین دل درد

ریفلاکس معده و روده یک اختلال گوارشی است که اغلب منجر به سوزش معده می شود. یک بررسی ۲۰۱۰ نشان داد که مصرف ۱ تا ۳ اونس ژل آلوئه در زمان صرف غذا می تواند از شدت ریفلاکس بکاهد. همچنین ممکن است سایر مشکلات مربوط به هضم غذا را تسکین دهد.

کاهش قند خون

بر اساس یک مطالعه ، خوردن دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می تواند باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. این می تواند به این معنی باشد که آلوئه ورا ممکن است آینده ای در درمان دیابت داشته باشد.

مراقبت از پوست

می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید تا پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید. این ممکن است به این دلیل باشد که گیاه در آب و هوای خشک و ناپایدار رشد می کند.

این برگهای متراکم از آب همراه با ترکیبات گیاهی ویژه ای بنام کربوهیدراتهای پیچیده تشکیل شده است آن را به عنوان یک مرطوب کننده و مثر بر درد استفاده میکنند.

به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند

ژل آلوئه ورا خاصیت خنک کنندگی دارد و ضد التهاب است. از این رو ، یکی از طبیعی ترین درمان ها برای آفتاب سوختگی یا پوست سوخته است. استفاده از این ژل به لایه محافظتی برای پوست کمک می کند و همچنین به حفظ رطوبت کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است که روند بهبود را تقویت می کند.

با پیری پوست مبارزه می کند

ژل آلوئه ورا به وفور دارای ویتامین C و E ، بتاکاروتن است. بنابراین خاصیت ضد پیری دارد. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی است و ضد التهاب است. همچنین به از بین بردن لکه های پوستی و کاهش خطوط سنی کمک می کند.

عفونت و آکنه را کاهش می دهد

کسانی که از آکنه رنج می برند در آلوئه ورا تنفس خواهند کرد. به پاکسازی ملایم کمک می کند و خاصیت ضد میکروبی آن جوش ها را بدون آسیب رساندن به پوست درمان می کند.

زخم های دهان را درمان می کند

بسیاری از افراد از زخم های دردناک دهان (زخم های شانکر) رنج می برند که در داخل دهان و لب ایجاد می شوند و حدود ۷ تا ۱۰ روز ادامه دارند.مطالعات نشان داده اند که آلوئه ورا می تواند به تسریع بهبود زخم های دهان کمک کند.

یبوست را کاهش می دهد

آلوئه ورا یک درمان موثر برای یبوست است.لاتکس یک بقایای زرد چسبناک است که دقیقا در زیر پوست برگ وجود دارد و ترکیبی که در آن وجود دارد آلوین یا باربالوئین نام دارد که به دلیل خاصیت ملین بودن آن بسیار مشهور است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنون مطلب جامعی بود فقط نکتش اینه که نسبت به مقاله اصلی خیلی کم تغییر کرده و بیشتر جنبه کپی داره تا تلخیص…در این مواقع لطفا هم دقت بفرمایید که سایت مرجع اجازه باز نشر مطلب رو میده و هم اینکه حتما ذکر منبع کنید پایان مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!