خانواده و کودکسبک زندگی

چطور کودکانمان را برای فعالیت بیشتر ترغیب کنیم؟

به نظر می رسد امروزه فعالیت کم کودکان و چاقی آنها نگرانی و دغدغه والدین شده است. زمان زیاد صرف تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای، رژیم غذایی فست فود و زمان بسیار کم برای لذت بردن از فضای باز، از دلایل اصلی این مشکل هستند. اما بچه ها عاشق ورزش هستند. شما باید آنها را تشویق کرده تا بتوانند از آن لذت ببرند. تحقیقات نشان می دهد که کودکان برای حفظ سلامتی خود باید حداقل یک ساعت در روز فعالیت کنند.اما فعال بودن به چه معنااست؟ فعالیتهای سالم عبارتند از: افزایش ضربان قلب (دویدن، پریدن و راه رفتن سریع) یا فعالیت عضلانی (بلند کردن، هل دادن، تاب خوردن و بالا رفتن را انجام دهید) و استفاده از کل بدن (طناب زدن، شنا، رقص و اسکیت).

  نکات مهم زیر به شما در انجام این امر کمک می کند.

نوشته های مشابه

۱- ورزش را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید. بهار و تابستان زمان بسیار خوبی برای پیاده روی خانوادگی یا پیاده روی با دوچرخه است. یک توپ به پارک ببرید و بازی کنید. اگر شما و فرزندانتان به این کار عادت ندارید، فقط با یکبار شروع کردن برایتان جذاب می شود. سعی کنید ورزش کردن را به کاری اجباری تبدیل نکنید بلکه برای کودکتان سرگرم کننده و جذاب باشد. لازم نیست ابتدا فرزندان خود را به مدت یک ساعت فعال کنید. ۱۰ یا ۲۰ دقیقه در یک زمان تنها چیزی است که آنها نیاز دارند. پیاده روی یا دویدن صبحگاهی، بازی با توپ بعد از مدرسه و کارهای بیرون از خانه قبل از خواب…

۲- بچه ها امروزه تکنولوژی را درک کرده و دوست دارند. یک گام شمار هوشمند یک راه خوب برای ورزش کردن بچه های دوستدار تکنولوژی است. اگر برای فرزندان خود و خودتان نیز چنین هدیه ای تهیه کنید، می توانید رقابت کنید تا ببینید چه کسانی می توانند بیشترین گام را بردارند و به آنها انگیزه می دهد. بچه ها عاشق چالش ها، نمرات و جوایز هستند. نیازی به سرمایه گذاری در تجهیزات گران قیمت نیست، اما خریدن وسایلی مانند طناب، اسکیت، توپ فوتبال و حتی یک ترامپولین کوچک یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

۳- سفری به بیرون داشته باشید بچه ها از تنوع لذت می برند. به فکر بردن آنها برای سفرهای مختصر باشید. نیازی به پیاده روی در پارک ندارید. می توانید اتوبوس سوار شوید یا دوچرخه سواری کنید و به پارکی بروید که هرگز ندیده اند. آنها را به استخر عمومی ببرید. در روزهای بارانی اگر بچه های شما کوچک هستند مراکز بازی سرپوشیده انتخاب بسیار خوبی است. در هوای خوب، پیک نیک یا کبابی در پارک یا ساحل عالی است.

۴- بگذارید با دوستانشان در کلاس های ورزشی مورد علاقه یشان شرکت کنند. نکته خوب ثبت نام در کلاس ها جنبه های اجتماعی و ایجاد اعتماد به نفس است که فرزندان شما علاوه بر تمریناتی که انجام می دهند از آنها نیز سود خواهند برد.

۵- بازی تعقیب و گریز ساده همیشه سرگرم کننده است و می تواند برای کل اعضای خانواده هیجان انگیز باشد. 

۶- اگر ورزش را به بچه های بزرگتر معرفی می کنید، وقت بگذارید و صبور باشید. کارهای جدیدی را پیشنهاد دهید، طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه دهید و به هرگونه اعتراضی که مطرح می کنند گوش دهید. نکته اصلی این است که وقتی کاری را انجام نمی دهند، آنها را سرزنش نکنید.

۷- با توجه به روحیات فرزندتان به آنها ورزش های مورد علاقه یشان را پیشنهاد بدهید. مثلا کودکی که ظریف و جثه ریزی دارد را ترغیب به انجام کارهایی سخت نکنید. یا کودکی که علاقه به ورزش های رزمی دارد را در کلاس های تکواند، کاراته، جودو و … ثبت نام کنید.

When Should Kids Start Playing Sports?

همه والدین وظیفه دارند بچه ها را برای ورزش برانگیزند و فعال کنند. امیدوارم بتوانید محیطی را برای فرزندانتان فراهم کنید تا به فعالیت و تحرک بیشتر علاقه پیدا کنند و از آن لذت ببرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!