تغذیهسبک زندگی

یک شام سالم شامل کینوا و مرغ

کوفته مرغ و کینوا

در این مطلب یک شام خوشمزه، فوری و سالم با داشتن دو برابر پروتئین و همه اسیدهای آمینه ضروری که برای حفظ سلامتی شما نیاز است را آموزش می دهیم:

مواد لازم:

نوشته های مشابه

کینوا ۱۰۰ گرم یا نصف فنجان

– گوشت مرغ چرخ شده ۵۰۰ گرم

– نان سبوس دار خرد شده ۲ برش

– روغت زیتون بمقدار کم برای تفت دادن

– سیر خرد شده ۲ حبه

– ریحان خرد شده

– رب گوجه، آب لیمو و یک لیوان آب برای تهیه سس

– کاهو و بادام زمینی برای تزئین

– نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه:

کینوا و یک لیوان آب را در یک تابه کوچک روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. آب که جوش آمد در ظرف را بگذارید تا پخته شود، گاهی اوقات هم بزنید، به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که تمام آب جذب شود.

وقتی کینوا پخت و خنک شد در کاسه ای با مرغ چرخ شده، ریحان، زنجبیل، سیر ، نان خرد شده و نمک و فلفل مخلوط کنید، به شکل گلوله هایی درآورید.
روغن زیتون را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. کوفته ها را اضافه کرده و به مدت ۶ تا ۸ دقیقه اجازه دهید تا طلایی شوند.
مقداری رب گوجه، آب لیمو و نمک و فلفل را بهمراه آب بصورت سس دربیاورید و سپس روی کوفته ها بریزید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کوفته ها پخته شده و آب سس جذب شود.
کوفته ها را در سینی با کاهو و بادام زمینی سرو کنید.

امیدوارم از این شام که راحت آماده می شود و در عین حال سالم و خوشمزه است خوشتان آمده باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!