سبک زندگیسلامت

روتین شستشو و مراقبت از پوست

از آنجائیکه پوست صورت خیلی حساس است و اگر بصورت اصولی و درست از آن مراقبت نکنیم دچار مشکلاتی از قبیل آکنه، تیرگی، منافذ باز و مهمترینش چروک ها می شویم. وقتی خسته از خانه داری یا هر کار دیگری شب ها به سراغ پوستمان می آییم، باید بدانیم چه مراحلی را برای پاکسازی و مراقبت پوستمان انجام بدهیم. در این مطلب مراحل روتین شستشو و مراقبت از پوست را با هم مرور می کنیم:

۱- استفاده از پاک کننده ها:

این پاک کننده ها شامل میسلار واتر ها می توانند باشند، میسلارها در واقع پاک کننده‌هایی هستند که با از بین بردن سبوم و الودگی های سطح پوست سبب تمیزی و لطافت آن می شوند. بعد از استفاده از میسلار نیازی به آب نداریم. نمی خواهیم که از محصولات قوی استفاده کنیم چون قرار است پوست با مراحل بعدی بصورت کامل پاک بشود.

۲- استفاده از شوینده ها:

شوینده ها در انواع مختلفی چون فوم، ژلی، کرمی و روغنی در بازار موجود هستند که باید با آب شستشو شوند. اما از آب ولرم برای شستشو حتما استفاده کنید. برای پوست های چرب از شوینده ژلی برای پوست خشک از شوینده های ژلی، کرمی و روغنی و برای پوست مختلط از شوینده های فومی، ژلی و روغنی استفاده کنید.

۳- استفاده از لایه بردار

اگر اهل آرایش در هر روز هفته هستید پس بهتر است هفته ای دوبار از لایه برداری ملایم استفاده کنید.

۴- استفاده از تونرها:

تونرها در واقع مکمل مراحل شستشوی صورت هستند. منافذ پوست را کاهش داده و پاکسازی پوست را کامل می کند و آنرا برای دریافت محصولات مراقبتی دیگر آماده می سازد.

۵- استفاده از سرم های مراقبتی پوست:

بعد از مراحل پاکسازی نوبت به استفاده از سرم های پوستی می رسند. سرم ها در واقع به رفع مشکلاتی مانند چروک ها، روشن کنندگی، ضدآکنه، مرطوب کنندگی و جوانسازی کمک می کنند. با توجه به پوست خود می توانید سرم هایی مانند سرم هیالورینک اسید، ویتامین سی، نیاسینامید اسید، رتینول ها و انواع دیگر را البته با مشورت پزشک انتخاب کنید.

۶- استفاده از کرم دور چشم:

برای دور چشم خود هم می توانید از سن ۲۵ به بعد از کرم های دورچشم مناسب پوست خود استفاده کنید که انواع مختلفی دارند. می توانید مطلب مربوط به کرم های دورچشم را مطالعه نمایید.

۷- استفاده از آبرسان و مرطوب کننده:

در آبرسان ها ماده ای بنام هیالورونیک اسید وجود دارد که به جذب آب سلول های پوستی کمک می کند. اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید ابتدا مرطوب کننده و سپس آبرسان بزنید چون مرطوب کننده ها با چربی که دارند از آب سلول های پوستی محافظت می کنند.

امیدوارم با خواندن این مطلب بیشتر به فکر مراقبت از پوست صورت خود باشید و حتما از یک پزشک متخصص برای انتخاب محصولات مناسب پوستتان کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!