ورزش

با ورشگاه مارکانا آشنا شوید

استادیوم ماراکانا (با نام لاتین Estádio Jornalista Mário Filho)برزیل واقع در ریو دوژانیرو یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین استادیوم های جهان است.

درسال ۱۹۵۰ این استادیوم طی یک بازی دوستانه میان دوباشگاه بزرگ برزیل، ریو دو ژانیرو و سائوپائولو، افتتاح شد؛ بعد از چند روز این ورزشگاه میزبان جام جهانی شد و نامش در جهان پیچید.

نوشته های مشابه

فینال جام جهانی ۱۹۵۰ که بین برزیل و اروگوئه برگزار شد؛یکی از افسانه ای ترین رکورد های فوتبال را شکل داد؛ حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر در وزشگاه. رکوردی که احتمالا تا سالیان طولانی در اختیار ماراکانا خواهد ماند.

پس از جام جهانی ۱۹۵۰ که با قهرمانه تیم اروگوئه تمام شد؛ ماراکانا یکی از نام آشناترین ورزشگاه های جهان لقب گرفت

تاریخچه


در سال ۱۹۶۶ و پس از مرگ “ماریو فیلهو” خبرنگار مطرح برزیلی، نام ورزشگاه به نام این خبرنگار در امد. در همان سالها ماراکانا با پیشی گرفتن از ورزشگاه خانگی تیم “گلاسکو رنجرز اسکاتلند” بزرگترین و مدرن ترین ورزشگاه جهان شد.

کم کم و در طی گذر زمان، بر روی این ورزشگاه تغییرات فراوانی صورت گرفت که یکی از آنها بازسازی مجدد در سال ۱۹۹۲ بود . ماراکانا بار دیگر در سال ۲۰۱۰ و در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴، بار دیگر بازسازی شد.

با گذر زمان ماراکانا تغییر کرد اما تنها نکته مشترک ورزشگاه مدرن ماراکانا با نسخه قدیمی حضور ابرستارگان فوتبال بود .

همزمان با جام جهانی ۲۰۱۴ , ماراکانای افسانه ای بار دیگر در راس دیده های مخاطبان قرار گرفت . این ورشگاه در جام جهانی ۲۰۱۴ بار دیگر همانند ۱۹۵۰ فینال جام جهانی را میزبان شد و در نهایت شکوه این مسابقه برگزار شد .

پس از جام جهانی ماراکانا دوباره در اختیار باشگاه های برزیلی قرار گرفت .

در سال ۲۰۱۶ این استادیوم میزبان المپیک شد و آخرین رویداد مهم ورزشی در آن نیز فینال کوپا آمریکا بود که با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید.

از شاخص ترین بازی هایی که در مارکانا برگزار شده است می توان به بازی آلمان وآرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ اشاره کرد که با برتری ۱-۰ المان به اتمام رسید. از دیگر بازی های مهم، سانتوس و واسکو کوپا برزیل ۱۹۶۹ که با برتری ۲-۱ سانتوس به اتمام رسید اشاره کرد؛ در این بازی پله هزارمین گل خود را به ثمر رساند.

در انتظار برخواستن از آتش


اکنون که حدود ۷۰ سال از افتتاح این میدان نبرد برزیلی ها میگذرد هجوم زمانه بی رحم , “جهنم برزیل” را تبدیل به خانه ارواح کرده است. ورزشگاهی که زمانی تاریخ فوتبال در آن عوض می شد اکنون تبدیل به مکانی خلوت و به دور از هیجانات روزمره شده است. جایی که “پله” “دکتر سوکراتس” “زیکو” و سایر سربازان جوخه آتش برزیل پا گذاشته بودند؛ اکنون و پس از سپری کردن دوران پر فراز و نشیب همانند خاکستر آتش شده است و تمام فوتبالدوستان منتظر هستند که “ققنوس افسانه ای” بار دیگر بر فراز آتشکده ماراکانا پر بزند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام…..قرار بر این است که در حال حاضر خبر کپی از هیچ سایتی استفاده نشود….مطالب باید تولیدی یا اقتباسی باشند…..اگر هم روزی استفاده از مطالب کپی مجاز شود حتما با ذکر منبع خواهد بود که مطلب فوق هیچ کدام از شرایط مقبول را ندارد…..لطفا در آینده دقت بفرماییید.

    تنها نکته مثبت استفاده مناسب از کلید واژگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!