سبک زندگیسلامت

نکته هایی مفید جهت تحمل گرما

۱- از پنکه های جعبه ای و پنکه های سقفی استفاده کنید تا گردش هوا در خانه شما تقویت شود. باز کردن درها در خانه و استفاده از پنکه های جعبه ای برای گرفتن هوای گرم می تواند به عنوان یک سیستم “اگزوز” عمل کرده و هوای خنک تری را به داخل خانه بکشاند. در شب های خنک همه پنجره ها را باز کنید و تا حد ممکن گردش هوا را تقویت کنید. هنگام طلوع آفتاب، تمام درها و پنجره ها را ببندید و تا آنجا که ممکن است داخل خانه را خنک نگه دارید. وقتی هوای بیرون با دمای پایین تری نسبت به داخل خنک می شود (معمولاً عصرها یا شب ها)، پنجره ها را باز کرده و فن ها را دوباره روشن کنید.
۲- از قدرت خنک کننده آب غافل نشوید. سطل ها یا حوضچه ها را پر کنید و پاها را خیس کنید . حوله های مرطوب و باند برای استفاده روی شانه ها یا سر می توانند اثر خنک کنندگی داشته باشند. دوش یا حمام خنک بگیرید .
۳- به طبقه پایین بروید از زمان افزایش هوای گرم، طبقه های بالای یک خانه گرمتر از طبقه همکف خواهد بود. یک زیرزمین می تواند پناهگاهی خنک از گرمای ظهر باشد.
۴- منابع اضافی گرما را از بین ببرید. لامپ های رشته ای می توانند گرمای غیرضروری ایجاد کنند، همچنین رایانه ها یا لوازم خانگی که دیگر در حال کار نیستند. غذاهای تازه بخورید که برای تهیه آنها نیازی به استفاده از اجاق گاز یا اجاق گاز نیست.
۵- به یاد داشته باشید که سطح کافی از هیدراتاسیون را حفظ کنید، این بدان معناست که شما باید بیش از حد معمول آب مصرف کنید. اگر زیاد عرق می کنید ، همچنین باید الکترولیت ها را با خوردن مقدار کمی غذا با آب خود یا نوشیدن نوشیدنی های جایگزین الکترولیت جایگزین کنید. تشنگی اولین نشانه کم آبی بدن است. قبل از تشنگی باید مقادیر کافی مایعات بنوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنید .
۶- از مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین خودداری کنید، زیرا هر دو این مواد می توانند به عنوان ادرار آور عمل کرده و باعث کمبود آب بدن شوند.
۷- اگر گرما غیر قابل تحمل است سعی کنید در گرمترین ساعات روز از ساختمانهای عمومی با تهویه مطبوع دیدن کنید. کتابخانه ها، مراکز خرید و سینماها می توانند مکان های خوبی برای خنک شدن باشند.
۸- وعده های غذایی بزرگ و غنی از پروتئین که می توانند گرمای متابولیک را افزایش داده و بدن را گرم کنند، مصرف نکنید .
۹- سعی کنید قادر به تشخیص علائم و نشانه های بیماری هایی که مرتبط با گرما می شود باشید.
۱۰- در آخر، به یاد داشته باشید که حیوانات خانگی نیز با افزایش دما رنج می برند. خنک کردن حیوانات (سگ، خرگوش، گربه) با دادن یک حمام یا دوش “خنک” به آنها کمک می کند تا دمای بدن آنها پایین بیاید. یک حوله خنک را می توانید روی آن ها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها آب خنک زیادی نیز برای نوشیدن دارند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!