خانواده و کودکسبک زندگی

حسادت در کودک نسبت به برادر یا خواهر تازه متولد شده

حسادت در کودک نسبت به برادر یا خواهر تازه متولد شده

با حسادت کودک نسبت به نوزاد جدید کنار بیایید

قبل از ورود کودک به خانواده شما ، به کودک نوپای شما باید گفته شود که یک برادر یا خواهر کوچک عالی برای بازی دارد و چقدر سرگرم کننده خواهد بود. سپس برادر یا خواهر کوچک متولد می شود و کودک نوپای شما فکر می کند ، “آیا با من شوخی می کنی؟ قرار است این کودک که تمام وقت و توجه شما را به خود اختصاص میدهد پس من چطور سرگرم می شوم ؟ ” سپس او تنها با روش هایی که می داند با کودک “بازی” می کند. او بازی می کند. شما سر او فریاد می کشید که چرا به سمت بچه اسباب بازی انداخته است. او دالی بازی می کند. شما سر او فریاد می کشید تا پتو را از کودک جدا کنید. او کودک را در آغوش می گیرد، و شما او را گوشزد می کنید که بیشتر مراقب باشد. آیا تعجب آور است که کودک نوپای شما گیج شده است؟
چگونه کودک نوپای خود را با یک نوزاد جدید در خانواده آشنا کنیم؟
اولین هدف شما محافظت از کودک است. دومین مورد ، به کودک بزرگتر خود یاد دهید که چگونه از طریق روش های مناسب با خواهر یا برادر جدیدش ارتباط برقرار کند.
می توانید به کودک نوپای خود بیاموزید که چگونه با کودک بازی کند به همان روشی که هر چیز دیگری را به او یاد می دهید. با او صحبت کنید ، نشان دهید ، راهنمایی کنید و تشویق کنید. با این حال ، تا زمانی که احساس اطمینان کنید که به هدف دوم خود رسیده اید ، کودکان را با هم تنها نگذارید. کارراحتی نیست اما ضروری است ، شاید حتی مهم باشد.
نوازش های آرام را آموزش دهید
به خواهر یا برادر بزرگتر بیاموزید که چگونه کودک را نوازش کند. بگویید که چگونه این نوع لمس کردن باعث آرامش کودک می شود و کودک بزرگتر را بخاطر انجام یک کار خوب تحسین کنید. این درس به کودک می آموزد که چگونه با کودک با روشی مثبت همراه باشد.

سریعا عمل کنید
هر بار که دیدید کودکتان میخواهد به نوازد ضربه بزند یا با نوزاد رفتار خشن دارد ، سریع رفتار کنید. کودک را روی یک صندلی بنشانید و به او بگویید اگر می خواهد با نوزاد محتاط و ملایم باشد ، به او اجازه می دهید تا از جای خود بلند شود. بالاخره این مجازات نیست. این فقط به او کمک می کند تا بفهمد که اقدامات خشن مجاز نیست.
ستایش کردن
هر زمان دیدید کودک بزرگتر به آرامی نوزاد را لمس می کند ، نظر مثبتی بدهید . کودک بزرگتر خود را در آغوش بگیرید و ببوسید و به او بگویید که چقدر افتخار می کنید.
مواظب حرفات باش
همه چیز را به گردن کودک نیندازید. وقتی به کودک می گوییم ما نمی توانیم به پارک برویم،بچه خواب است، ساکت باش، بچه را بیدار می کنی. در عوض، از دلایل جایگزین استفاده کنید. مثلا به من فرصت بده ما بعد از ناهار خواهیم رفت، یا سه دقیقه دیگر به شما کمک می کنم.
پشتیبان باشید
احساسات ناگفته کودک خود را بپذیرید ، مانند “چیزهایی که مطمئناً با نوزاد جدید در اینجا تغییر کرده است. قرار است مدتی طول بکشد تا به این عادت کنیم. ” نظرات خود را ملایم و عمومی نگه دارید. نگویید ، “شرط می بندم که از نوزاد جدید متنفر هستی.” در عوض ، بگویید : “داشتن مامانی که اینقدر وقت را با یک نوزاد می گذراند باید سخت باشد. یا “شرط می بندم شما آرزو می کنید کاش می توانستیم اکنون به پارک برویم و منتظر بیدار شدن بچه نباشیم.” وقتی کودک شما می فهمد احساسات او را درک می کنید، برای جلب توجه شما نیاز کمتری به عمل خواهد داشت.
عشق اضافی بده
تظاهرات کوچک عشق خود به فرزند خود را افزایش دهید. بیشتر بگویید من عاشق شما هستم، دفعات روزانه آغوش خود را افزایش دهید و زمانی را برای خواندن کتاب یا بازی پیدا کنید.
آنها را درگیر کنید
به خواهر یا برادر بزرگتر بیاموزید که چگونه مفید باشد یا چگونه کودک را سرگرم کنید. به خواهر یا برادر بزرگتر اجازه دهید هدایای کودک را باز کند و از دوربین برای گرفتن عکس از کودک استفاده کند. چگونگی پوشیدن جوراب های کودک را به او آموزش دهید. بگذارید پودر بپاشد. هر زمان که ممکن است تحسین و تشویق کنید.
ایجاد هر احساس خاص
از مقایسه خواهر و برادرها، حتی در مورد موضوعات به ظاهر بی گناه مانند وزن هنگام تولد، هنگامی که هر کدام ابتدا چهار دست و پا راه می رفتند ، یا موهایی که بیشتر داشتند خودداری کنید.کودکان می توانند این نظرات را به عنوان انتقاد تعبیر کنند.
نفس عمیق بکشید و آرام باشید. این زمان سازگاری برای همه افراد خانواده است. فعالیت های بیرون را کاهش دهید، استانداردهای خانه داری خود را آرام کنید و بر اولویت فعلی خود تمرکز کنید و خود را با اندازه خانواده جدید سازگار کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!