سبک زندگیسلامت

راز های داشتن موهای سالم

چگونه موهایی زیبا و سالم داشته باشیم؟

وقتی به داشتن موهایی سالم و بلند فکر می کنید باید بدانید که راه طولانی را در پیش دارید.همانطور که میدانید موها در هر ماه حدود نیم سانت رشد می‌کند که البته گاهی اوقات این رشد به حداقل می‌رسد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه رشد موهایتان را سرعت ببخشید و باعث تقویت آن شوید.

از آب پیاز استفاده کنید

می توان گفت که پیاز یک عنصر کلیدی در هر آشپزخانه می باشد، پیاز ممکن است به شما کمک کند موهای رویایی تان را به دست آورید، در حالی که تحقیقات کافی برای بیان اینکه آیا آب پیاز به رشد مو کمک می کند یا خیر وجود ندارد،اما چند مطالعه نشان داده  که آب پیاز ارزش افزودن به روتین مراقبت از مو را داشته است. مجله درماتولوژی معتقد است که استفاده از آب پیاز روی پوست سر، ممکن است به رشد مجدد مو کمک کند.طبق مطالعات انجام شده افراد مبتلا به (آلوپسی آره آتا)  هنگامی که آب پیاز را دو بار در روز به پوست سر خود زده اند پس از ۲ هفته متوجه رشد مو شده اند.

پوست سر خود را ماساژ دهید

یکی از راه‌های موثر برای تسریع روند رشد و بلند کردن موهایتان در کوتاه‌ترین زمان، ماساژ دادن پوست سر است. هدف از این کار کشش سلول فولیکول های مو و تحریک آنها برای تولید موهای ضخیم تر است. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ ، نزدیک به ۶۹٪ از شرکت کنندگان گزارش دادند که آلوپسی آنها به لطف این کار  رایگان و آسان بهبود یافته است.

از روغن رزماری استفاده کنید

اگر تمایل به  داشتن موهای ضخیم دارید، به احتمال زیاد به دنبال محصولات و موادی هستید که برای سلامت موها مفید باشد. مسئله این است که محصولات بی‌شماری وجود دارد،اما همگامی با این روند مراقبت از مو می‌تواند طاقت‌فرسا و حتی مضر باشد. یکی از کارهایی که مورد حمایت علم است، ماساژ سر با روغن رزماری می باشد. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اسانس رزماری به  اندازه ماینوکسیدیل (دارویی که برای درمان موهای نازک استفاده می شود) موثر است.

  شامپو را کنار بگذارید

در حالی که برخی از عناصر، مانند ژنتیک، خارج از کنترل شما هستند، چند چیز وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید،‌ یکی از این اعمال که بسیاری از مردم باور دارند که موثر است، کنار گذاشتن شامپو می باشد. غیر منطقی به نظر می رسد، اما شامپو یک محصول بهداشتی غیر ضروری است زیرا قدمت آن به  سال ۱۹۳۰ باز می گردد . همچنین شامپوهای استاندارد با از بین بردن روغن های طبیعی سالم تولید شده توسط پوست سر به موها آسیب می رسانند.

سرمایه گذاری در فیلتر آب را در نظر بگیرید

حتی اگر تمام روغن‌ها و درمان‌های موجود در دنیا را استفاده کنید، اغلب، یک عامل پنهان وجود دارد که می‌تواند زحمت مراقبت از موها را به خطر بیندازد: آب، بله آب دوش می تواند حاوی مواد شیمیایی خشن مانند کلرید و مواد معدنی از جمله کلسیم، جیوه، منیزیم و نیکل باشد. همچنین می‌تواند حاوی ماسه و سایر آلاینده‌ها باشد که می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند وبه دلیل شکستگی تارهای مو باعث خشکی و ریزش شود. یک فیلتر دوش خوب برای از بین بردن مقدار زیادی کلر، مواد معدنی و سایر ذرات موجود در آب دوش خود انتخاب کنید.

نگذارید موها گره بخورد


ابتدا باید قبل از حالت دادن به موهای خود گره آن را باز کنید. گره‌زدایی مو در شب تضمین می‌کند که موها هنگام خواب به هم گره نخورند و حالت دادن به مو را در صبح آسان‌تر می‌کند.موهای خود را مرطوب کنید، از یک شانه چوبی با دندانه پهن استفاده کنید و ابتدا قسمت پایین موها را شانه بزنیدتا موها راحت تر باز شوند و گره نخورند.

منبع: bright side

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “اما چند مطالعه نشان داده  که آب پیاز ارزش افزودن به روتین مراقبت از مو را داشته باشد.”…..داشته باشد معنی نداره داشته است درسته

    “ماساژ سر با روغن رزماری می باشد نه. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اسانس رزماری به  اندازه ماینوکسیدیل (دارویی که برای درمان موهای نازک استفاده می شود) موثر است.”….”نه” بعد می باشد اضافه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!