تغذیهسبک زندگیسلامت

تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر بدن

چند دلیل برای استفاده‌ روزمره ی آب برنج

 

زنان ژاپنی به داشتن پوست شفاف و بی عیب و نقص معروف هستند.  اگرچه ژاپن مبتکرترین کشور جهان است، اما زنان ژاپنی هنوز از روش های درمانی باستانی استفاده می کنند تا سال ها جوان تر از سن واقعی خود به نظر برسند. در یکی از این درمان ها از آبی که پس از خیساندن و صاف کردن برنج برای پخت و پز باقی می ماند استفاده می کنند.

 

 

 

از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

استفاده از آب برنج به عنوان یک پاک کننده‌ی صورت ممکن است پوستی شاداب به شما هدیه دهد،آب برنج تخمیر شده تولید کلاژن را در پوست شما افزایش می دهد و به آن کمک می کند برای مدت طولانی تری سالم و جوان بماند. آب برنج همچنین سرشار از  آنتی اکسیدان است که آن را به سلاحی قدرتمند و طبیعی در برابر چین و چروک های اولیه تبدیل می کند.

 

به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند

آب برنج یک اثر خنک کننده طبیعی دارد و استفاده از آن روی پوست می تواند به تسکین آفتاب سوختگی و بهبود سوزش پوست کمک کند. ثابت شده است که عناصر موجود در برنج  از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند . قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از شایع ترین علل آسیب پوست است و استفاده از آب برنج یک راه آسان و مقرون به صرفه برای محافظت از پوست می‌باشد.

 

پوست آسیب دیده را ترمیم می کنند

صنعت زیبایی بسیاری از محصولات موثر و در عین حال گران قیمتی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند پوست بهتری داشته باشید. آب برنج یک ماده طبیعی و ارزان برای مراقبت از پوست است که اکثر مردم آن را در خانه های خود دارند. آب برنج علاوه بر توانایی در کاهش چین و چروک، آسیب های پوستی را بهبود می بخشد و حتی‌می تواند برای درمان برخی بیماریهای‌پوستی مانند درماتیت آتوپیک استفاده شود.

 

رنگدانه های پوست را کاهش می دهد

اگرچه هایپرپیگمانتاسیون معمولا بی ضرر است، اما این عارضه پوستی رایج می تواند برای برخی افراد بسیار آزاردهنده و شرم آور باشد. در صورت عدم درمان، لکه های تیره ممکن است در نهایت منجر به رنگ پوست ناهموار شود که می تواند صورت شما را تکه تکه نشان دهد. طبق مطالعات انجام شده آب برنج تولید ملانین را افزایش می دهد و می تواند به طور موثری هایپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد .

 

چربی پوست را تحت کنترل قرار می دهد

روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست شما ضروری هستند، زیرا هیدراتاسیون را حفظ می‌کنند و به عنوان یک سد محافظ در برابر تهاجمات خارجی عمل می‌کنند. اما داشتن صورت چرب و براق آنچنان جذاب نیست و ما اغلب به دنبال تونرها یا پاک کننده هایی می گردیم که می توانند باعث مات شدن پوست شوند. در حقیقت، بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای پوست های چرب حاوی الکل هستند که می توانند فعالیت غدد چربی را مختل کنند و باعث تولید بیش از حد  سبوم شوند که به نوبه خود، پوست شما را چرب تر می کنند. استفاده از آب برنج، یک راه مطمئن برای متعادل کردن پوست چرب است؛ زیرا چربی اضافی را  از بین می برد و پوست شما را خشک نمی کند.

پوست شما را از درون به بهبود می بخشد

در حالی که استفاده موضعی از آب برنج می تواند از بسیاری جهات برای پوست شما مفید باشد، نوشیدن آن می تواند به شما کمک کند پوست خود را از درون تغییر دهید. آب برنج برای هضم غذا عالی است ، حاوی پری بیوتیک است و برای کمک به مسمومیت غذایی و سوء هاضمه شناخته شده و از آنجایی که سلامت روده  برای داشتن پوستی زیبا ضروری می‌باشد، آب برنج یک معجون جادویی است که پوست شما را درخشان نگه می دارد.

 

 

طرز تهیه آب برنج تخمیر شده

برنج را بشویید و ۲ تا ۳ لیوان  آب اضافه کنید .

بگذارید تا ۴۸ ساعت در دمای اتاق بماند.

برنج را هم زده و آب آن را صاف کنید.

می توانید آب برنج را تا ۷ روز در ظرف در بسته نگهداری کنید و از آن به عنوان پاک کننده پوست و مو استفاده کنید.

 

نتایج آبکشی مو با آب برنج

 

 

منبع:bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. لطفا در تیترها دقت بفرمایید ایراد املایی دارد
    “تاثیرات شگفت انگیز آب برنج در برن”

    “در یکی از این درمان ها از آبی که پس از خیساندن و صاف کردن برنج برای پخت و پز باقی می ماند استفاده می کند.”……فعل پایانیتون باید جمع باشه یعنی ” استفاده می کنند”

    “پوست شما را از درون به بهبود می بخشد”….این تیترتون بر خلاف بقیه میان تیتر ها بولد نشده

    منبع رو ذکر نکرده بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!