تکنولوژیرایانه

هر چند وقت یکبار باید کامپیوتر خود را خاموش کنید؟

سواد رایانه ای در دنیای امروز به یک امر ضروری تبدیل شده است. اگرچه ما از رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها هم برای مقاصد کاری و هم برای اهداف شخصی استفاده می‌کنیم، اما اغلب نمی‌دانیم چگونه از آنها مراقبت کنیم.

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم پاسخ آن را نمی‌دانند این است که هر چند وقت یک‌بار باید کامپیوتر خود را خاموش کنیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تصویر واضح تری از زمان خاموش کردن دستگاه خود داشته باشید.

قبل از اینکه به نکات اصلی بپردازیم، ابتدا باید نگاهی به سطوح حالت های کم مصرف بیندازیم:

حالت خواب: این حالت مانند چرت زدن است. تقریبا تمام نرم افزار ها و سخت افزار ها در این حالت غیر فعال می‌شوند اما کاربر می تواند در عرض چند ثانیه با یک کلیک مجدد شروع به کار کند.

حالت hibernate: هایبرنیت مانند حالت خواب است اما در این حالت به جای ماندن عملیات در حال اجرا در حافظه رم، سیستم آن را روی یک فایل روی هارد درایو ذخیره میکند زیرا این حافظه نیازی به تامین انرژی ندارد و برق کمتری مصرف میشود.

خاموش شدن: دستگاه کاملاً خاموش است و تقریباً هیچ برقی مصرف نمی‌شود.

چند نکته:

  • اگر دائماً از رایانه خود استفاده می‌کنید، توصیه می شود، آن را در حالت Sleep یا Hibernate بگذارید.
  • بهترین لحظه برای خاموش کردن کامل رایانه زمانی است که قصد دارید برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.
  • اگر از رایانه به طور مکرر استفاده می شود، حداکثر باید یک بار در روز خاموش شود.

توجه: یک عقیده رایج وجود دارد که روشن و خاموش کردن کامپیوتر انرژی بیشتری مصرف می‌کند. با این حال، این عقیده فقط در مورد کامپیوترهای قدیمی تر صدق می‌کند. در مدل‌های جدیدتر، خاموش کردن راحت‌تر انجام می‌شود و وقتی حالت Sleep را با خاموش شدن کامل مقایسه می‌کنیم، تفاوت قدرت ناچیزی وجود دارد.

عواملی که باید در نظر داشت

هر رایانه یک دستگاه پیچیده است، بنابراین درمورد خاموش کردن در زمان مناسب، باید عوامل مختلفی را نیز در نظر گرفت:

سن: بر اساس یک مطالعه، کامپیوترهای جدید باید به طور منظم خاموش شوند و کامپیوترهای قدیمی باید در حال کار نگه داشته شوند تا طول عمر آنها افزایش یابد.

نگرانی برای طول عمر آن: اگر می خواهید عمر رایانه خود را تا جایی که می توانید افزایش دهید، روزی یک بار آن را خاموش کنید.

نرم افزار آنتی ویروس: اگر از نرم‌افزار آنتی‌ویروس استفاده نمی‌کنید یا دستگاه شما به شبکه ایمن متصل نیست، حتماً باید به طور مرتب آن را خاموش کنید تا از حملات سایبری احتمالی جلوگیری شود.

وظایف خودکار: اگر برخی از کارهای خودکار مانند به‌روزرسانی، پشتیبان‌گیری یا اسکن ویروس باید انجام شوند، رایانه‌تان را روشن بگذارید. در غیر این صورت، این وظایف نمی توانند انجام شود.

 

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!