خانواده و کودکسبک زندگی

علت زیاد خیره شدن نوزادان

چرا نوزادان به شما بیشتر خیره می‌شوند؟

اگر تا به حال متوجه شده‌اید که کودکتان به شدت به افراد یا اشیاء خیره می‌شود، نگران نباشید، این کاملا طبیعی است. نوزادان در مورد محیط و اطراف خود بسیار کنجکاو هستند زیرا همه چیز برای آنها تازگی دارد. 

با در نظر گرفتن این موضوع، مندوب تحقیقاتی در مورد این موضوع انجام داد تا توضیح دهد که چرا نوزادان ممکن است بدون دلیل به شما خیره شوند.

نوشته های مشابه

۱٫ رنگ های روشن می پوشید

بینایی نوزادان با بزرگ شدنشان رشد می‌کند و بخش کلیدی رشد بینایی آن‌ها، آشنایی با رنگ‌های روشن است. تمرکز کودکان تازه متولد شده روی اشیا و رنگ‌هایی که رنگ روشن تری دارند راحت‌تر است. به همین دلیل، اگر جواهرات یا لباس‌های روشن می پوشید، ممکن است متوجه شوید که کودکتان به شما نگاه می‌کند.

۲٫ ویژگی های منحصر به فردی دارید

توجه نوزادان بیشتر به چیز های جدید و متفاوت جلب می‌شود. بنابراین اگر شما یک ویژگی منحصر به فرد دارید که کودک قبلاً هرگز آن را ندیده است – عینک های رنگارنگ، شکل ریش متفاوت، رنگ موی غیر معمول تر، کک و مک های زیاد – به احتمال زیاد توجه نوزادان را به خود جلب و آنها را بیشتر به شما علاقه مند می کند.

۳٫ متحرک بودن

به طور معمول، نوزادان از حدود ۳ ماهگی شروع به تشخیص حرکت می کنند. حرکات حسی بخش بسیار مهمی برای کمک به رشد مغز آنها است، پنکه های سقفی یا بازی کردن با تکان دادن اسباب بازی ها نمونه های خوبی هستند.

۴٫ مادر او هستید

همچنین یک مطالعه نشان داد که نوزادان می توانند چهره مادر خود را از چهره یک غریبه تشخیص دهند. نوزادان از سه ماهه سوم بارداری شروع به تشخیص صدای مادر خود می‌کنند و هرچند ضعیف می توانند ضربان قلب مادر خود را نیز بشنوند. اندکی پس از تولد، یک نوزاد از حس بویایی خود برای تشخیص اینکه چه کسی از او مراقبت می‌کند استفاده می‌کند.

۵٫ زیبا هستید

تحقیقات نشان می‌دهد که نوزادان ترجیح می دهند به چهره های جذاب خیره شوند. محققان با نشان دادن چهره‌های جذاب و غیر جذاب (از نظر بزرگسالان) به نوزادان آزمایشی انجام دادند و نتایج نشان داد که نوزادان در واقع بیشتر چهره جذاب و زیباتر را نگاه میکنند.

با این حال، همیشه بهتر است در نظر داشته باشید که همه افراد به نوع خود منحصر به فرد هستند و نوزادان هیچ ایده ای از استانداردهای زیبایی جامعه مدرن ندارند. اگر متوجه شدید که کودکی به شما خیره شده است، به احتمال زیاد ویژگی جالبی دارید که آن کودک قبلا ندیده است.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!