خانواده و کودکسبک زندگی

کودکان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟

میزان خواب کودکان در سنین مختلف

خواب برای سلامتی افراد به خصوص در دوران کودکی بسیار مهم است. این یک واقعیت ثابت شده است که کودکانی که خوب می خوابند از سلامت جسمی و روانی بهتری برخوردارند، می توانند بهتر تمرکز کنند و مشکلات کمتری در حافظه و یادگیری چیزهای جدید دارند. از سوی دیگر، کودکانی که به طور منظم کمبود خواب دارند، اغلب در یادگیری مشکل دارند و همچنین در خطر ابتلا به مسائل مرتبط با سلامتی هستند.

مندوب قرار است به شما بگوید که کودکان در مراحل مختلف زندگی خود به چند ساعت خواب نیاز دارند.

❗ این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است و نمی تواند جایگزین توصیه های کارشناسان شود.

نوزادان زیر یک سال

به طور متوسط، نوزادان بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت در روز یا حتی کمی بیشتر می‌خوابند و برای شیر خوردن بیدار می‌شوند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار به غذا نیاز دارند و آنهایی که شیر خشک می نوشند هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار برای شیر خوردن بیدار می‌ شوند.

نوزادانی که بیش از ۳-۴ ساعت می خوابند باید برای تغذیه آنها را بیدار کنید. وقتی نوزاد شروع به افزایش وزن کرد، می توانید اجازه دهید که بیشتر بخوابد و شب ها شما را بیدار نکند. برخی از نوزادان تا ۲ تا ۳ ماهگی کمی دیرتر به خواب می روند. این امر از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است. به طور کلی، تا پایان سال اول زندگی، نوزاد باید بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز بخوابد.

کودکان بین یک تا دو سال

کودکان کوچک بین ۱ تا ۲ سال باید ۱۱ تا ۱۴ ساعت همراه با خواب های کوتاه در روز، بخوابند که برای رشد حافظه بسیار مهم است. کودکان به طور متوسط ​​۲ بار در روز می خوابند اما مدت چرت زدن با افزایش سن کاهش می یابد. در سن ۲ سالگی، برخی از کودکان بیشتر از ۱ ساعت در طول روز نمی خوابند. کودکان باید از ساعت ۱۹ تا ۲۱ شب به رختخواب بروند و حدود ساعت ۶ صبح تا ۸ صبح از خواب بیدار شوند.

کودکان بین سه تا پنج سال

مدت زمان توصیه شده برای خواب کودکان ۳ تا ۵ ساله ۱۰ تا ۱۳ ساعت است. در این زمان، خواب در طول روز برای کودکان مهم است، اما ممکن است مدت آن به طور چشمگیری کاهش یابد.

کارشناسان می گویند حفظ برنامه خواب کودکان و داشتن زمان مشخصی برای خواب روزانه بسیار اهمیت دارد.

کودکان بین شش تا دوازده سال

اگر چه خواب روزانه هنوز برای کودکان دبستانی بسیار مفید است، اکثر کودکان در طول روز استراحت نمی کنند. اما در شب، آنها باید حداقل ۹-۱۲ ساعت بخوابند. در این سن، کودکان ممکن است دیرتر به رختخواب بروند.

در دوران بلوغ که برای دختران از ۱۰ سالگی و پسران در ۱۲ سالگی شروع می شود ممکن است آنها مشکلات خواب داشته باشند. والدین باید برای این کار آماده باشند و به یاد داشته باشند که خواب خوب می تواند به محافظت از کودکان در برابر عواقب جدی مانند بی ثباتی عاطفی کمک کند.

نوجوانان سیزده تا هفده سال

در سال های نوجوانی، مدت خواب شبانه ممکن است به سرعت کاهش یابد و منجر به کمبود خواب شود. اما توصیه می شود نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۷ سال حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابند.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنونم خیلی خوب بود فقط

    “کودکان باید از ساعت ۱۹ تا ۹ شب به رختخواب بروند”….اگر مینویسید ساعت نوزده پس بعدی رو هم بنویسید بیست و یک و اگه مینویسید نه شب قبلی هم هفت عصر باشه قشنگ تره و روال منظم تری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!