سبک زندگیورزش

برای کوه چه تجهیزاتی لازم داریم؟

صحبت یا فکر کردن در مورد ایستادن در بالای کوه همیشه آسان تر از روند رسیدن به قله است. درست مثل هر چیز دیگری در زندگی. اما کوهنوردی فعالیت عجیبی است از آنجایی که نیمی از زمان ناراحتی ذهنی و جسمی را تا حد قابل توجهی تجربه می کنیم ما می ترسیم،عرق میکنیم، هوا سرد است و کم آب هستیم (غالباً همزمان) و سپس، در پایان،کاملاً متقاعد می شویم که فقط وقت زندگی خود را گذرانده ایم.اما اگر میخواهیم دچار آسیب در این ورزش نشویم باید به نکاتی توجه کنیم.

برای یافتن یک جفت پوتین کوهنوردی مناسب وقت بگذارید

 اگر تصمیم گرفتید که می خواهید از کوه بالا بروید.برای خرید پوتین مناسب وقت صرف کنید.تا حد امکان در خرید پوتین از خرید های آنلاین اجتناب کنید و به صورت حضوری خرید کنید تا بتوانید آنها را بپوشید.

کوله پشتی کوهنوردی

در هنگام کوهنوردی ، یک کوله پشتی خوش ساخت و راحت با تمام ویژگی های ضروری برای کوهنوردی یک امر ضروری است. کوله پشتی با قاب متحرک می تواند برای کوهنوردی عالی باشد. اگر در یک سفر کوهستانی هستید ، یک کوله پشتی با قاب به شما امکان می دهد چرخ دنده های خود را به داخل کمپ ببرید. سپس می توانید در حالی که برای قله فشار می آورید ، قاب را بردارید.

تن پوش

اساساً سه لایه لباس برای کوهنوردی وجود دارد.لایه پایه،لایه میانی و لایه بیرونی. فیتیله های لایه پایه عرق می کنند ، لایه میانی بدن شما را عایق بندی می کند و لایه خارجی شما را از باران ، باد و برف محافظت می کند. در حالی که برای سفر کوهنوردی خود لباس انتخاب می کنید،از وسایل پنبه ای خودداری کنید. لباس های مصنوعی یا پشمی را برای لایه پایه انتخاب کنید تا عرق آن برطرف شود و سریع خشک شود.

چادر چهار فصل

هنگام کوهنوردی ممکن است لازم باشد در دامنه کوه اردو بزنید. چادرهای ارزان ممکن است در هوای سرد و باد در کوهها خودداری کنند. بسیاری از کوهنوردان این کار را به روشی سخت فرا گرفته اند. بنابراین،از خرید چادر ارزان قیمت خودداری کنید و مبلغ قابل توجهی را صرف چادر چهار فصل با کیفیت کنید.

پد خواب

شما باید یک تشک کف یا یک تشک خواب داشته باشید.بالشتک باید فوق سبک باشد و توانایی عایق بندی شما از زمین سرد را داشته باشد. به طور کلی ، دو نوع اصلی بالشتک خواب وجود دارد. لنت های هوا و لنت های کف. لنت های فوم سریع راه اندازی می شوند و می توانید از آنها برای اهداف دیگر نیز استفاده کنید. اما ، آنها دارای وزن هستند و ماندگاری چندانی ندارند.از طرف دیگر بالشتک های بادوام و سبک تر و فضای کمتری در کوله پشتی دارند و خوابیدن آنها راحت تر است. اما ، آنها گرانتر از پد کف هستند.

کیسه خواب

کیسه خواب یکی دیگر از وسایل مهم در حین سفر کوهستانی است. برای کوه نوردی و کوهنوردی ، کیسه خواب باید بتواند گرما و راحتی کافی را بدون سنگین بودن فراهم کند. بنابراین ، کیسه های خواب دارای غشای قابل تنفس و لایه بیرونی مقاوم در برابر هوا برای مقابله با رطوبت هستند.

راهنمای خرید کیسه خواب

طناب

طناب کوهنوردی وسیله ای ضروری برای کوهنوردی فنی با سفر یخچال های طبیعی است. طناب های صعود کننده در طول قطر و انواع مختلفی دارند. بنابراین ، طول و نوع طناب به مسیری که طی می کنید بستگی دارد. یک طناب خشک شده انتخاب کنید که در برابر آب و هوای سخت مقاومت کند و در برابر جذب آب مقاومت کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم مطلب خیلی خوبی بود و ایراد نگارشی هم نداشت و البته قشنگ تر میشد برای هر کدوم از لوازمی که معرفی کردید یک تصویر هم میگذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!