1گزیدهعلم و دانشمحیط زیست

آشغال های دوست داشتنی

وسایلی که به جای دور انداختن می توانید تغییرشان بدهید.

۲٫۰۱ میلیارد تن زباله در سراسر جهان طی یک سال تولید می‌شود که حداقل ۳۳ درصد آن به روشی نامناسب در محیط زیست رها میشود و ۹۱ درصد از پلاستیک موجود در این زباله‌ها اصلا بازیافت نمی‌شود. بسیاری از مردم به کارهایی که می‌شود با وسایل دور ریختنی یا همان زباله ها انجام داد بی توجه هستند،اما ما می‌توانیم زندگی دومی به زباله‌هایمان بدهیم و از آنها به نفع خود استفاده کنیم تا حداقل کمی به سلامتی سیاره‌ی زیبای خود کمک کنیم.

 

نوشته های مشابه

۱.پوست موز

پوست موز کود مناسبی برای گیاهان است. پوست موز سرشار از ویتامین و در عین حال دوستدار محیط زیست می‌باشد.شما می توانید پوست موز را خشک کنید و بعد پودر کنید سپس با آب مخلوط کنید. این ترکیب برای گیاهان بسیارمفید است؛ جالب‌ است بدانید پوست موز کاربرد های دیگری نیز دارد.اگر علائم آکنه دارید، فقط قسمت داخلی لایه موز را بردارید و آن را روی صورت خود بمالید. خواص درمانی پوست موز به تدریج باعث کاهش التهاب می شود.

۲٫ رول های دستمال توالت را دور نیندازید

روش های مختلفی برای تبدیل این رول های دستمال توالت به ظاهر بی مصرف‌به وسیله ای کار آمد وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای مرتب کردن وسایلتان استفاده کنید؛با کمی سلیقه و تزیین می‌توانید جامدادی های زیبایی بسازید که روی میزتان قرار دهید یا اینکه گچ های رنگی را درون آنها قرار دهید و از کثیف شدن و بی نظمی محیط اطرافتان جلوگیری کنید.

۳. جعبه ‌های تخم مرغ

جعبه های تخم مرغ را می توان به عنوان ظرف برای کاشت بذر استفاده کرد. فراموش نکنید که در انتهای هر قالب سوراخ هایی را به عنوان زهکش ایجاد کنید که بذرها نگندد.همچنین می‌توانید از آنها برای نگهداری وسایل کوچک مانند دکمه‌ها، روبان‌ها یا گیره‌های کاغذ در یک مکان استفاده کنید. از جعبه های تخم مرغ حتی می توان به عنوان عایق صوتی اتاق نیز استفاده کرد شاید به صورت فوق العاده موثر نباشد اما در کاهش اکو تاثیر دارد.

۴.چای کیسه ای

اگرچه چای‌های کیسه ای بیشتر به دلیل توانایی خود در کاهش سیاهی دور چشم مشهور هستند، اما کاربردهای بیشتری نیز دارند. وقتی در حال حمام هستید، یک کیسه چای را در وان بیندازید؛ بابونه، یاسمن یا اسطوخودوس برای پوست عالی هستند. همچنین کیسه های چای می توانند بوی پیاز را به خوبی از بین ببرند، فقط کافی است یک چای کیسه ای خشک و استفاده شده را روی دستان خود بمالید.

۵. پوست تخم مرغ

می توانید پوست تخم مرغ را به جوجه های خود بدهید. اگر عجیب به نظر می رسد نگران نباشید، مرغ ها در واقع تخم مرغ های خود را در طبیعت می خورند زیرا کلسیم آنها را تامین می کند. همچنین می توانید پوست تخم مرغ آسیاب شده را برای دفع حلزون ها و راب ها از باغ خود بپاشید. جدای از آن، پوست تخم مرغ خرد شده می تواند به عنوان یک ساینده طبیعی و غیر سمی عمل کند.

۶.روزنامه های قدیمی

روزنامه برای پاک کردن شیشه

روزنامه ها هنگام تمیز کردن پنجره ها بهتر عمل می کنند زیرا رگه یا لکه روی پنجره ها باقی نمی گذارند. از روزنامه ها نیز می توان به جای پوشش حباب دار استفاده کرد ، این نسخه ارزان تر است اما همچنان می تواند بالشتک را ایجاد کند. در نهایت، آنها می توانند فرم نگهدارنده خوبی باشند فقط آنها را در کفش و کیف خود قرار دهید.
منبع:bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مطلب خوبی بود ممنون
    فقط
    “جالب است بدانید پوست موز کاربرد های دیگری نیز دارد.
    اگر علائم آکنه دارید، فقط قسمت داخلی لایه موز را بردارید و آن را روی صورت خود بمالید. خواص درمانی پوست موز به تدریج باعث کاهش التهاب می شود.”
    بی دلیل اون یک خط نصفه گذاشتین رفتین خط پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!