1گزیدهتکنولوژیتلفن همراه

نحوه گرفتن عکس های با کیفیت با‌ دوربین گوشی

چگونه با تلفن همراه خود عکس های حرفه ای بگیریم؟

به لطف پیشرفت دوربین های تلفن، همه می‌توانند احساس کنند که یک عکاس واقعی هستند. با این حال، فقط دوربین خوب داشتن برای انداختن یک عکس عالی کافی نیست. اگر می‌خواهید یک عکس واقعاً زیبا بگیرید، قوانین اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید و آنها را رعایت کنید.

۱٫ لنز خود را تمیز نگه دارید

نوشته های مشابه

بر جای ماندن لکه بر روی لنزهای دوربین گوشی بسیار سریع اتفاق می‌افتد، چه فقط به خاطر یک قطره کوچک آب، گرد و غبار یا اثر انگشت باشد. اگر می‌خواهید عکس‌هایی واضح و با کیفیت بگیرید، لنز تمیز ضروری است. یک پارچه میکروفیبر نرم بردارید و آن را به شکل مثلث تا کنید. سپس لنز گوشی را به آرامی پاک کنید تا شفاف شود.

۲٫ فوکوس دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید

گاهی اوقات، فوکوس خودکار عکس های شما را تار میکند. برای این کار بهتر است فوکوس گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنید. هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون ها خیلی راحت می‌توانید این کار را کنید. هنگام گرفتن عکس، به سادگی روی صفحه نمایش خود در نقطه ای که می خواهید روی ان فوکوس شود ضربه بزنید.

۳٫ نوردهی را تنظیم کنید

نوردهی مناسب به متعادل کردن نور در عکس‌های شما کمک می‌کند. عکس‌هایی که نوردهی کمتری دارند خیلی تاریک به نظر می‌رسند، و عکس‌هایی که بیش از حد نور دارند خیلی روشن می‌شوند. در اندروید یا آیفون، می‌توانید با باز کردن برنامه دوربین و ضربه زدن روی صفحه، میزان نور را تغییر دهید.

۴٫ مطمئن شوید که حالت HDR روشن است

در برخی موارد، فقط تنظیم نوردهی ممکن است کافی نباشد. برخی از دوربین ها در گرفتن همزمان مناطق تاریک و روشن تر مشکل دارند. حالت HDR به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مناطق سایه دار و پس زمینه های روشن کاملاً در معرض دید قرار گرفته اند و هیچ جزئیاتی از دست نمی‌رود.

۵٫ از خطوط برجسته‌ی راهنما (Leading Lines) بهره بگیرید

هنگام گرفتن عکس، به دنبال خطوط پیشرو باشید. آنها توجه بیننده را به نقطه مورد علاقه در عکس جلب می کنند. انواع اصلی خطوط عبارتند از:

افقی: اغلب در طبیعت و مناظر دیده می شوند.

عمودی: آنها اغلب در عکاسی خیابانی و مد یافت می شوند.

مورب: این خط ها بر حس فاصله تأکید دارند و برای گرفتن عکس هایی با عمق زیاد خوب هستند.

همگرا: این نوع خط ها ۲ یا چند خط هستند که در انتها نزدیکتر می شوند و به جلب توجه در یک نقطه کمک می کنند.

۶٫ از قانون یک سوم استفاده کنید

هنگام گرفتن عکس، تصور کنید که صحنه با کمک خطوط عمودی و افقی به ۹ قسمت مساوی تقسیم شده است. طبق قانون یک سوم، مهم ترین عناصر در محیط باید در تقاطع هایی قرار گیرند که این خطوط به هم می رسند. اینگونه می توانید عناصر پشتیبانی کننده را به گونه ای در پس زمینه قرار دهید تا معنای بیشتری به سوژه اصلی عکس ارائه کنند. در تنظیمات دوربین تلفن خود، به سادگی شبکه را فعال کنید تا به شما کمک کند عکس های خود را بهتر بگیرید.

۷٫ نور مناسب را پیدا کنید

کلید گرفتن یک عکس خوب نورپردازی مناسب است، زیرا توزیع مناسب سایه ها و هایلایت ها را تضمین می کند و به عکس های شما حال و هوا می بخشد.

موقعیت نور را در نظر بگیرید. اگر نور از پشت دوربین بتابد و مستقیماً به سمت جلو باشد، به شما نور صاف می دهد. نوری که از کناره می‌آید سایه جزئی‌تری ایجاد می‌کند و عکس را دراماتیک‌تر نشان می‌دهد. نوری که از پشت جسم می آید آن را درخشان تر نشان می دهد.

نور را خودتان مدیریت کنید. همچنین می‌توانید روی برخی ابزارها، مانند دیفیوزرها و بازتابنده‌ها، استفاده کنید تا به نورپردازی عالی برای عکس‌های خود برسید.

۸٫ مطمئن شوید که زمان ضربه زدن برای گرفتن عکس دوربین نلرزد

برای اطمینان از عکس های بی عیب و نقص، به نحوه نگه داشتن گوشی خود در هنگام عکس گرفتن توجه کنید. برخی از افراد گوشی را با یک دست می گیرند و از دست دیگر برای گرفتن عکس روی صفحه ضربه می زنند. توصیه می شود گوشی خود را با دو دست بگیرید و همچنین، از دکمه های فیزیکی صدا برای عکاسی استفاده کنید.

۹٫ از زوم دیجیتال خودداری کنید

بیشتر اوقات، گزینه بزرگنمایی داخلی در تلفن شما به شما کمکی نمی کند تا روی عکس های واضح تمرکز کنید. در عوض با زوم دیجیتال، وضوح عکس خود را قربانی می‌کنید. اگر می‌خواهید از نزدیک عکس بگیرید، باید یا به جسم نزدیک‌تر شوید یا یک عکس کامل بگیرید و سپس آن را برش دهید.

۱۰٫ عکس های خود را ویرایش کنید

از برنامه های ویرایش عکس خارجی استفاده کنید. اکثر آنها عملکردها و ابزارهای برجسته ای برای بهبود تصاویر شما از جمله فیلترها دارند. مهم نیست که کیفیت دوربین گوشی شما خوب یا بد باشد، روتوش اضافی همیشه می تواند به شما در بهبود عکس هایتان کمک کند.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!