تکنولوژیتلفن همراه

چه کار کنم تا عمر باتری گوشیم طولانی بشه؟

با توسعه تکنولوژی و افزایش کاربرد های تلفن همراه، دیگر کم تر خانواده ای پیدا می شود که به این وسیله ی پرکاربرد دسترسی نداشته باشد. همچنین با توجه به وضعیت بازار و افزایش قیمت های تلفن همراه، عوض کردن یا خریدن تلفن همراه جدید برای اغلب مردم معمولی دشوار شده است؛ پس به دنبال راهکار هایی هستیم تا عمر تلفن همراه و باتری آن را بیشتر کنیم تا بتوانیم مدت زمانی بیشتری از آن استفاده نماییم. مسئله ی مهم تر این که مراقبت و نگهداری ازابزارمان بسیارخداپسندانه است و به طبیعت و محیط زیست نیز آسیب کم تری خواهیم رساند. 

موارد زیر به شما کمک می کند تا برای سالم نگه داشتن گوشی خود، مخصوصا باتری آن بکوشید و نتیجه موردنظرتان حاصل شود.

  1. تلفن همراه خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی کردن برنامه های تلفن همراهتان، کمک می کند تا باگ های احتمالی موجود در گوشی شما برطرف شده و بهینه سازی ها انجام شود.
  2. خاموش کردن وای فای: در زمان هایی که نیازی به اینترنت ندارید، وای فای یا بسته اینترنت خود را خاموش کنید.
  3. دمای مناسب برای گوشی : تلفن همراه خود را در مکان هایی با دمای مناسب قرار دهید. جا گذاشتن موبایل در ماشین در فصل گرما و سرما باعث گرم و سرد شدن بیش از اندازه باتری و آسیب رسیدن به آن خواهد شد.
  4. شارژ به موقع و جدا کردن از شارژر: تلفن همراهتان را قبل از این که خاموش شود شارژ کنید؛ همچنین در زمانی که گوشی شما شارژ شد، آن را از برق بکشید چرا که اگر موبایلتان از صبح تا شب در شارژ باقی بماند باعث می شود تا رفته رفته، کم کم باتری گوشی شما ضعیف و ضعیف تر شود. در این حالت باتری تان به دائم شارژ شدن عادت کرده و مدت زمان بیشتری نیاز به شارژر دارد.
  5. از حالت ویبره بردارید: برای این که عمر باتری و گوشی تان بیشتر شود، سعی کنید فعالیت های کم تری انجام دهد. برای مثال حالت ویبره را غیر فعال کنید تا انرژی زیادی برای ویبره شدن مصرف نکند.
  6. بستن برنامه های باز: برنامه هایی که استفاده نمی کنید اما باز هستند را ببندید.
  7. کاهش میزان نور صفحه: کاهش میزان نور صفحه به کاهش مصرف شارژ کمک خواهد کرد. اما توجه کنید مسئله مهم تری برای شما وجود دارد، اینکه با کاهش زیاد نور، به چشمان خود آسیب نرسانید.
  8. از تم تیره استفاده کنید: استفاده از پس زمینه های با رنگ تیره باعث می شود تا شارژ کم تری مصرف شود.
  9. از شارژر و پاور بانک خوب و اصل استفاده کنید: درصورت استفاده از کابل های نامناسبی که باعث گرم شدن گوشی خواهند شد، به تلفن شما آسیب خواهد رسید. 
  10. گذاشتن تلفن همراه در زیر بالشت ممنوع! سعی کنید موبایل خود را هنگام خواب در زیر بالشت قرار ندهید؛ چرا که علاوه بر آسیب رسیدن به خود، باعث گرم شدن تلفن شده و کم کم اثرات منفی خود را بر آن خواهد گذاشت.
  11. استفاده از کاور مناسب: بعد از خرید تلفن همراه از همان آغاز کار از کاور های مناسب برای جلوگیری از ضرب دیدگی و آسیب دیدگی گوشی استفاده کنید.
  12. تمیز کردن گوشی: سعی کنید گوشی خود را تمیز نگه دارید و هرچند وقت یک بار کاملا آن را تمیز کنید. می توانید لنزها، محل شارژ و میکروفون و … را پاک کنید و گرد و غبار را از آن ها دور کنید. توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع مواد شوینده برای موبایل صحیح نیست، می توانید از اسپری های مخصوص برای این کار استفاده نمایید.

موارد ذکر شده، اطلاعاتی بود که با تحقیق و جست و جو به آن ها پی بردیم. به نظر شما کدام یک از موارد بالا آسیب بیشتری به باتری گوشی شما رسانده است؟ از تجربیات مفید خود در سالم نگه داشتن تلفن همراهتان برای ما بنویسید؛ چرا که صرفه جویی و سالم نگه داشتن ابزار و وسایلمان به دور از تنوع طلبی نا به جا، امری بسیار پسندیده است و تشویق و ترغیب یک دیگر به این کار بسیار زیبا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!