سبک زندگیسلامت

اشتباهات رایجی که به موهایتان آسیب می‌زنند

برخی از کارها که ما روزانه یا گهگاهی آنها را انجام می‌دهیم، موهای ما را خراب می‌کنند. به همین دلیل ما این اشتباهات رایج را برایتان لیست کرده‌ایم تا دیگر موهایتان آسیب نبینند.

موهای خود را مرتب کوتاه نمی‌کنید

حتی اگر برای رشد موهای خود بسیار تلاش می‌کنید، باز هم به یک برنامه اصلاح‌ کردن مناسب نیاز دارید. نکته این است که کوتاه کردن منظم موهایتان ظاهری سالم به آن‌ها می‌دهد، آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند و برای رشد عالی است زیرا از شر قسمت‌های آسیب‌دیده خلاص می‌شوید. شما مجبور نیستید هر چند وقت یکبار کوتاه کنید، به گفته متخصصان مو، کوتاه کردن نیم سانت از موهای ما هر ۱۲ هفته یکبار کافی است.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا باید مراقب مصرف روزانه آب خود باشیم، اما احتمالا نمیدانستید که نوشیدن آب کافی برای موهایتان نیز مفید است. ثابت شده است که آب برای رشد موهای شما یک عنصر کلیدی است. بنابراین، اگر به اندازه کافی آب ننوشید، ممکن است رشد موهایتان به طور کامل متوقف شود.

از محصولاتی استفاده می‌کنید که مناسب موهایتان نیستند

قبل از قرار دادن هر چیزی روی موهای خود، باید از مواد تشکیل دهنده آن آگاه باشید. برخی از مواد هستند که قطعاً باید از آنها اجتناب کنید مانند محصولات سیلیکونی که می‌توانند علت واقعی آسیب موهای شما باشند. به یاد داشته باشید که با موهای خود به آرامی رفتار کنید و از آنچه برای آن بهترین است استفاده کنید.

موهایتان را خیلی زیاد برس می‌زنید

درست مانند هر عمل مراقبت از مو، برس زدن موهای شما باید به درستی انجام شود. مشخص است که شانه کردن موهای ما به تحریک پوست سر کمک می‌کند و باعث رشد مو می‌شود، اما متخصصان دریافتند که برس زدن بیش از حد می‌تواند منجر به ریزش مو شود. به همین دلیل است که آنها استفاده از برس را فقط دو بار در روز – صبح و شب – توصیه می‌کنند.

با موهای خیس می‌خوابید

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که آنقدر خسته از حمام بیرون آمده‌اید که با موهای خیس خوابیده‌اید. اما جای تعجب نیست که این یک عادت مضر است، زیرا موها زمانی که خیس هستند ضعیف‌تر هستند، به همین دلیل مستعد آسیب می‌شوند. همچنین گرمی سر و رطوبت طولانی مدت موهای شما باعث ایجاد باکتری هایی می‌شود که باعث شوره سر می‌شوند.

شما اغلب از وسایل گرمایشی مو استفاده می‌کنید

تغییر مدل موها بسیار وسوسه انگیز است، به همین دلیل خودداری از استفاده از وسایل حالت دهنده گرمایشی مو دشوار می‌باشد. با این حال، می‌توانید تعداد دفعات استفاده از آن‌ها را کاهش دهید تا موهای خود را سالم نگه دارید. اما اگر متوجه برخی از علائم آسیب شدید مانند گره خوردن موها و بیش از حد خشک شدنشان، وقت آن است که آن‌ها را بر اساس نوع موی خود درمان کرده و از وسایل گرمایشی مو برای مدتی اجتناب کنید.

پروتئین کافی نمی‌خورید

پروتئین برای مو نیز مفید است، به همین دلیل اگر به دنبال موهای بلند، قوی و درخشان هستیم، باید از آنچه می‌خوریم آگاه باشیم. ظاهراً مو از پروتئین ساخته شده است، بنابراین هر ماده غذایی مبتنی بر پروتئین مانند تخم مرغ آن را قوی تر و سالم تر می‌کند.

بیشتر‌ بخوانید:

عادت هایی که باعث پیر شدن پوست شما می‌شوند

نکاتی که باعث مختل شدن خواب‌تان می‌شوند

چرا کوتاه کردن مو و ناخن درد ندارد؟

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!