1گزیدهتکنولوژیرایانه

چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت لپ تاپ را افزایش دهیم؟

اگر سرعت لپ تاپتان پایین است و شما دیگر قادر نیستید مانند گذشته برنامه های متفاوت را با سرعت دلخواه روی آن اجرا کنید، ممکن است سیستم شما اصطلاحا از رده خارج شده و طی سالیان سال کارایی خود را از دست داده باشد. اما گاهی با انجام برخی از اقدامات می توان سرعت آن را افزایش داد، در این متن با راه های افزایش سیستم آشنا می شویم.

۱- نخستین گام برای افزایش سرعت لپ تاپ و یا سیستم حذف برنامه های اضافی و بدون استفاده می باشد.
حذف این برنامه ها تأثیر شگرف و مثبتی در سرعت لپ تاپ دارد. شما می توانید با فشردن همزمان کلیدهای Esc + Ctrl + Shift وارد StartUp شوید و برنامه های غیرضروری که با ویندوز فعال می شوند را حذف کنید.

۲- برنامه Defragment این امکان را به شما می دهد که سرعت خواندن اطلاعات دیسک را بالا ببرید.

۳- شما می توانید با استفاده از برنامه Disk Cleanup فایل های اضافی را شناسایی کنید و سرعت لپ تاپ را افزایش دهید.

۴- دقت داشته باشید استفاده همزمان از چند برنامه، حافظه رم و پردازنده را درگیر می کند در نتیجه سرعت سیستم کاهش پیدا می کند.

۵- یکی دیگر از عواملی که باعث کُند شدن لپ تاپ می شود انیمیشن ها می باشند که حذف آن ها سرعت سیستم را در پِی دارد. برای این کار در منوی استارت View advanced system settings را وارد کرده Enter بزنید سپس در پنجره باز شده در قسمت Performance گزینه Settings را بزنید.
پس از آن با انتخاب گزینه Adjust for best performance و فشردن دکمه Ok  مجموعه ای از جلوه های ویژه و انیمیشن را خاموش کنید.

۶- استفاده از آنتی ویروس تأثیر مثبتی در سرعت لپ تاپ دارد زیرا بد افزارها باعث کُند شدن سیستم می شوند.

۷- اگر سرعت سیستم پایین است سعی کنید از مرورگرهای سبک Edge استفاده کنید.

۸- گاهی آپدیت کردن سیستم عامل تأثیر چشمگیری در افزایش سرعت لپ تاپ دارد همواره سعی کنید آخرین نسخه سیستم عامل را به صورت اورجینال دانلود کرده و نصب کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!