روانشناسیسبک زندگیسلامت

چند نکته که نشان میدهد تحت استرس هستید

نکته هایی که نشان میدهد تحت استرس هستید اما متوجه آن نیستید

همیشه آسان نیست که بنشینید و بگویید چه چیزی شما را آزار می دهد. حتی ممکن است وقت نداشته باشید یا اینکه شاید هم فکر میکنید همه چیز در زندگی شما عالی و طبق روال است؛ با این حال باید بدانید که بدن شما هیچوقت به شما دروغ نمی گوید و وقتی شما صدایش نمی‌شنوید پیام هایی از آن دریافت میکنید که معمولا برایتان ناخوشایند است اما بدن شما از آنها به عنوان آخرین راه حل برای کمک به شما استفاده میکند.

دندان قروچه

بزرگترین عامل دندان قروچه استرس است. ممکن است در طول روز یا هنگام خواب به طور ناخودآگاه دندان های خود را روی هم فشار دهید. یکی از نشانه‌هایی که میتوانید پی ببرید این عادت را دارید، داشتن درد،در فکتان می‌باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که دندان هایتان کوتاه تر از حد معمول به نظر می رسند که استفاده از محافظ دهان برای محافظت از دندان ها توصیه می‌شود.

تعریق زیاد

تعریق به دلایل زیادی رخ می دهد: ورزش، دمای بالا ، یا زمانی که مغز شما تهدیدی را درک میکند. با این حال، اگر مدام عرق می کنید، ممکن است نشانه ای از اضطراب بیش از حد شما باشد. بدن ما باید تمام آب را از طریق پوست و سپس از طریق کلیه ها خارج کند تا درست در وسط دفاع از خود به دستشویی نیاز نداشته باشیم. در نتیجه، واکنش جنگ یا گریز ایجاد می شود که همین باعث تعریق بیش از حد می‌شود.

بیش از حد معمول موهایتان می‌ریزد


پیدا کردن موهای بیشتر در حمام یا روی شانه ممکن است نشانه ای از استرس پنهان باشد. آشفتگی عاطفی می تواند مرحله رشد چرخه مو را مختل کند . حتی اگر اخیراً هیچ اتفاق وحشتناکی برای شما رخ نداده است، به یاد داشته باشید که ریزش مو معمولاً همان لحظه که در موقعیتی بد هستید اتفاق نمی افتد. بلکه ممکن است ۶ تا ۱۲ هفته پس از یک رویداد استرس زا ریزش مو را تجربه کنید.

دهان شما همیشه خشک است

اگر دائما تشنه هستید و هیچ چیز نمکی نخورده اید، به سلامت عاطفی خود توجه کنید. استرس طولانی مدت غدد بزاقی شما را مسدود می کند و باعث خشکی دهان می شود. همچنین ممکن است به دلیل کم آبی بدنتان در بلع مشکل پیدا کنید .

لکه های قرمز

اگر به طور عادی به چیزی آلرژی ندارید، اما لکه هایی قرمز رنگ روی پوست خود می‌بینید که نشان دهنده آلرژی است،ممکن است احساسات ناخوشایندی که داشته اید‌ باعث این اتفاق باشد علاوه بر این، حتی ممکن است به دلیل استرس لکه های قرمز را در دهان خود نیز ببینید.علت این امر می تواند ناشی از تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات باشد و در نتیجه واکنش بدن به این احساسات با آزاد کردن مواد شیمیایی باشد که این مواد باعث بروز این لکه های قرمز  روی بدن می شود.

تکان خوردن چشم ها

استرس می تواند سیگنال های غیرعادی به مغز و ماهیچه های صورت شما بفرستد در نتیجه چشم شما به طور غیرقابل کنترلی تکان می خورد. ممکن است متوجه حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر پلک بالایی خود شوید. در برخی موارد، پرش چشم هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد و همین میتواند به شما نشان دهد که شما فردی مظطرب هستید و باید برای بهتر شدن حالتان تلاش کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!