سبک زندگیسلامت

چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟

کدام یک از حالت خواب برای بدن ما مفید است؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام بیدار شدن از خواب احساس درد یا خستگی کنید؛باید بگوییم این احساس شما بی دلیل نیست و ممکن است موقعیتی که در آن خواب بوده اید باعث درد یا خستگی شما باشد.

در ادامه درمورد حالت های مختلف خواب می‌خوانیم تا بدانیم برای داشتن یک خواب راحت و خوب چه شرایطی لازم است.

وضعیت جنین

وضعیت جنین محبوب ترین و بهترین مدل برای خوابیدن است. خوابیدن به حالت جنین به بهبود کمردرد کمک میکند و خروپف را کاهش میدهد.این مدل خوابیدن برای خانمهای باردار بسیار مناسب است.

خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو شبیه خوابیدن در وضعیت جنینی است اما پاهای شما به سمت قفسه سینه کشیده نمی شود؛ خوابیدن به سمت پهلو باعث کاهش خروپف می‌شود، به هضم غذا وبهبود سوزش سر دل کمک می‌کند با این حال در این موقعیت نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. این مدل خوابیدن می تواند باعث سفتی در شانه های شما و سفتی فک در سمتی شود که روی آن می خوابید. اگر به پهلو می‌خوابید، باید به پهلوی چپ بخوابید، زیرا خوابیدن به پهلوی راست ممکن است سوزش سر دل و رفلاکس اسید معده را افزایش دهد.

 

خوابیدن با بالش

اگر از کمردرد رنج می برید ، حالت در آغوش گرفتن بالش ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. قرار دادن یک بالش بین پاها، باسن و کمر شما را بهتر در یک راستا قرار می دهد، بنابراین درد در ناحیه کمر کاهش می یابد.

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت بیشترین فواید را برای سلامتی دارد ، زیرا از ستون فقرات شما محافظت می کند و می تواند درد لگن و زانو را کاهش دهد. بدن شما را در یک راستا نگه می دارد، که از فشار غیر ضروری بر روی کمر و مفاصل جلوگیری می‌کند. برای بهبود کیفیت خواب یک بالش در پشت زانوهای خود اضافه کنید تا انحنای طبیعی کمر خود را حفظ کنید.
البته باید بگوییم خوابیدن به پشت برای کسانی که خروپف می کنند یا آپنه( وقفه تنفسی) خواب دارند دشوار است. همچنین می تواند برای افراد مبتلا به کمردرد ناراحت کننده باشد.

خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم اصلا توصیه نمی شود،این مدل خوابیدن باعث درد کمر و گردن می‌شود همچنین باعث فشار آمدن به مفاصل نیز می‌باشد.
اگر می خواهید هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی نکنید یا دچار بدن درد نشوید این مدل را برای خوابیدن انتخاب نکنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!