1گزیدهعلم و دانشمحیط زیست

حیواناتی که طولانی‌ترین عمر را دارند!

اجماع علمی می گوید که زمین حدود ۴٫۵ میلیارد سال سن دارد. با اینکه که هیچ موجود زنده ای در این سیاره وجود ندارد که از این وسعت زمان جان سالم به در برده باشد، اما حیوانات بسیار شگفت انگیزی وجود دارند که بیشتر از آنچه انتظار دارید عمر می کنند.

در اینجا نگاهی به حیواناتی که طولانی ترین عمر را در هر گونه دارند می‌اندازیم.

نوشته های مشابه

دراز ترین طول عمر در میان بی مهرگان: چتر دریایی فنا ناپذیر

قدیمی ترین موجود زنده چتر دریایی است که تنها چند میلی متر طول دارد و می‌توان آن را در آب های مناطق گرمسیری یافت. این موجود توانایی ویژه ای در بازسازی سلول های خود دارد که باعث می‌شود در شرایط محیطی عادی تقریبا جاودانه شود.

دراز ترین طول عمر در میان نرم تنان: صدف ایسلندی

طولانی ترین سن ثبت شده برای صدف ایسلندی ۵۰۷ سال است. سن آنها را می‌توان با حلقه های روی پوسته شان اندازه گیری کرد. این صدف در گل و لای کف دریای اقیانوس اطلس، دریای شمال و بالتیک زندگی می‌کند و در اعماق حدود ۱۰۰ متری یافت می‌شود.

دراز ترین طول عمر در میان کوسه ها: کوسه ی گرینلند

کوسه گرینلند میتواند تا ۴۰۰ سال و بیشتر عمر کند. این کوسه درنده که در اقیانوس اطلس شمالی زندگی می‌کند، تا بیش از پنج متر رشد می‌کند و در سن ۲۰۰ سالگی به بلوغ جنسی می‌رسد!

دراز ترین طول عمر در میان خزندگان: لاک پشت غول پیکر

لاک پشت های غول پیکر به دلیل پوسته محکمشان به سختی شکار می‌شوند و حتی در عصر یخبندان نیز با محیط سازگار بودند. یک لاک پشت غول پیکر آلدابرا حتی تا ۲۵۶ سالگی عمر کرد. بسیاری از دانشمندان آن را پیرترین حیوان خشکی زی می‌دانند که تاکنون زندگی کرده است.

دراز ترین طول عمر در میان پستانداران: نهنگ قطبی

نهنگ قطبی بین پستانداران جهان با حدود ۲۰۰ سال طولانی ترین عمر را دارد. این نهنگ در اعماق آب های قطب شمال و قطب جنوب یافت می‌شود. پیرترین نهنگ قطبی شناخته شده ۲۱۱ سال عمر کرده است.

دراز ترین طول عمر در میان ماهی ها: ماهی کوی

میانگین طول عمر کوی ژاپنی حدود ۴۰ سال است، اما اگر شرایط محیط زیستش مناسب باشد، می تواند بسیار طولانی تر زندگی کند. یکی از کوی‌های خاص، به نام “هاناکو”، زمانی که در سال ۱۹۷۷ درگذشت، ۲۲۶ سال داشت. دانشمندان توانستند سن او را با شمارش حلقه‌های رشد در ترازو تخمین بزنند.

دراز ترین طول عمر در میان پرندگان: طوطی دم بلند مَکو

مکو ها که پرهای درخشانی دارند، از خانواده طوطی ها هستند. آنها طول عمر زیادی دارند و در محیط مناسب بین ۶۰ تا ۸۰ سال عمر خواهند کرد. آنها در جنگل های بارانی زندگی و از آجیل و دانه ها تغذیه می‌کنند. متأسفانه، اکثر این پرندگان زیبا در طبیعت در خطر انقراض هستند.

بیشتر بخوانید

دانستنی هایی درباره حیوانات

شگفت انگیزترین حیوانات منقرض‌شده

موجوداتی که هرگز نمی‌میرند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!