سبک زندگیسلامت

مضرات خوابیدن با آرایش

چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟

قطعا برای هممون پیش اومده که یه روز پر از کار و خستگی رو پشت سر گذاشته باشیم و وقتی می رسیم خونه حال و حوصله هیچ کاری رو نداشته باشیم و فقط به لم دادن جلوی تلویزیون و استراحت کردن فکر کنیم!
و پاک کردن آرایش و شستن صورتمون از اون همه مواد مضر اولویت آخرمون باشه و با همون پوست پر از کرم پودر و ریمل و به رخت خواب بریم.
قطعا اون لحظه حواسمون به این نیست که این کار چه بلایی می‌تونه سر پوستمون بیاره وگرنه چند دقیقه دیر خوابیدن رو به جون می‌خریم و هر جور که شده صورتمون رو از این مواد شیمیایی پاک میکنیم…

منافذ باز پوست،سوغات پاک نکردن آرایش برای شما!

باید بدونید وقتی با آرایش می‌خوابید منافذ پوستتون مسدود میشه و همین باعث میشه تا پوستتون پر از آکنه و جوش بشه. پس اگه دوست دارید یه صورت پر از چاله چوله و جوش داشته باشید موقع خواب آرایشتون رو پاک نکنید!

اگه براتون مهم نیست زودتر پیر بشید با آرایش بخوابید!

وقتی شما با آرایش بخوابید،مواد آرایشی به پوستتون نفوذ می‌کنه و کلاژن پوست رو نابود می‌کنه،وقتی پوست شما نتونه کلاژن مورد نیازشو دریافت کنه پوستتون زودتر از زمانی که باید دچار چین و چروک میشه، ممکنه الان شما اون چروک ها رو به طور واضح نبینید اما به مرور زمان عمیق میشن و باعث پیر شدن زود هنگام پوست میشه.

پوستتون نمیتونه نفس بکشه!

حتما میدونید که وقتی ما در خواب ناز به سر می‌بریم بدنمون در حال باز سازیه خودشه،
و قطعا پوستمون هم در این زمان بهتر میتونه خودش رو ترمیم کنه پس سعی کنید شب هیچ آرایشی روی پوستتون باقی نمونه تا اینکه منافذ پوست چربی که باید ترشح کنن و از پوست در مقابل رادیکال های آزاد در هوا مراقبت کنن، حواستون باشه اگه مواد آرایشی روی پوستتون باشه پوست نمیتونه این کار رو به درستی انجام بده و شما یک قدم دیگه به سوی زشت شدن برمی دارید!

ریمل دعوت کننده‌ی گل مژه!

با ریمل خوابیدن باعث میشه که فولیکول های مژه ها مسدود بشه و چشماتون گل مژه بزنه و همچنین باعث شکننده و ضعیف شدن مژه ها هم میشه.

وقتی با آرایش می‌خوابید منتظر کدر شدن پوستتون هم باشید…

پاک نکردن آرایش از پوست باعث میشه پوست نتونه خودشو باز سازی کنه و همین باعث میشه نتونه سلول های مرده رو از بین ببره و سلول جدید جایگزین کنه و بعد از مدتی پوست شما شروع به کدر شدن می‌کنه و خسته نشون داده میشه.

لب های ترک خورده!

موندن رژ لب رو لب ها به مرور باعث بی رنگ شدن لبها و ترک و خشکه خشکه شدن لبها میشه و همین می‌تونه چهره رو بی روح و خسته نشون بده حتما بعد از پاک کردن آرایش برای لبها از مرطوب کننده ی لب استفاده کنید تا دچار این مشکل نشید.

شما همون طور که برای لوازم آرایش مقدار زیادی هزینه میکنید باید در کنارش از پاک کننده های آرایش هم غافل نشید.
میتونید از شیرپاکن ها یا ژل و فوم های شستشوی آرایش استفاده کنید تا به طور کامل آرایش رو از روی صورتتون پاک کنید.
برای خرید این محصولات حتما قبلش به نوع پوستتون توجه کنید تا شوینده مناسب پوستتون رو پیدا کنید.
بعد از پاک کردن آرایش روزانتون از یه کرم مرطوب کننده پوست یا آبرسان استفاده کنید تا پوستتون خشک نشه،برای کرم مرطوب کننده  هم باید به نوع پوستتون توجه کنید.

حتما با کمی تحقیق میتونید محصولات مناسب پوستتون رو انتخاب کنید.
در طول هفته برای کمک به بازسازی و حفظ طراوت و شادابی پوستتون میتونید از ماسک های مختلف خونگی استفاده کنید (البته قبل از استفاده حتما تستش کنید تا برای پوستتون مشکلی به وجود نیاره)

اینطوریه که شما میتونید یه پوست سالم و شاداب داشته باشید و ازش لذت ببرین
امیدوارم از این به بعد به پوستتون بیشتر اهمیت بدین و به خاطر چند دقیقه زودتر خوابیدن به پوستتون ضرر های جبران ناپذیر نزنید.

 

منبع:مطالعه سایت های مختلف 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. خیلی عالییی….اقتباستون خیلی مناسب و به جا انجام گرفته بود البته فکر کنم از روی مقاله سایت بالاترین برداشت کرده بودید اما همون هم به خوبییی تغییر پیدا کرده بود و شکل اقتباسی صحیحی داشت. دوستان دیگه سایت اگر می خوان شکل درست اقتباس رو یاد بگیرند و بین کپی و اقتباس دچار مشکل نشند لطفا این مطلب رو با نمونه اصلی اون که لینکش رو میگذارم پایین مقایسه کنند تا بدونن شکل صحیح اقتباس یعنی چقدر باید مطلب شما از مقاله اصلی متفاوت باشه https://www.bartarinha.ir/fa/news/590655/%D9%85%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D9%86

  2. خیلی ممنون از نظرتون ،بله از سایت برترین ها اقتباس شده
    اما مقدمه و پایان کار رو خودم نوشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!