سبک زندگیسلامت

چگونه از شر پلاک های روی دندان خلاص شویم؟

۱٫ دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید

ساده ترین راه برای از بین بردن پلاک دندان، خوب مسواک زدن دندان ها است. برای این کار به نخ دندان، خمیر دندان، مسواک و دهانشویه نیاز دارید.

از نخ دندان برای حذف مواد غذایی باقی‌مانده در فضاهای بین دندانی استفاده کنید. نخ دندان کشیدن سطوح جلویی و پشتی دندان ها را فراموش نکنید.

دندان های خود را با خمیر دندان به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. برس را در زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه نگه دارید و با حرکات گرد آن را به عقب و جلو ببرید. سطح دندان ها و همچنین زبان را مسواک بزنید.

دهان خود را با دهانشویه بشویید. بسیاری از آنها حاوی فلوراید برای محافظت از دندان های شما در برابر پلاک های دندانی هستند.

۲٫ از خمیر دندان های مخصوص استفاده کنید

 

تولید کنندگان خمیر دندان راه های مختلفی را برای مقابله با پلاک دندان ارائه می دهند. خمیردندان باید حاوی سدیم پیروفسفات، سیترات روی یا هگزامتافسفات سدیم باشد. این مواد شیمیایی از ایجاد پلاک و جرم روی دندان جلوگیری می کنند.

۳٫ دهان خود را با روغن نارگیل بشویید

شستن دهان با روغن نارگیل یک راه ساده برای مبارزه با باکتری های موجود در دهان است. مطالعه ای با ۶۰ نفر نشان داد که این روش به کاهش ۵۰ درصدی تارتار کمک می کند.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب و دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بریزید.
  • دهان خود را حدود ۵-۱۰ دقیقه بشویید.
  • روغن نارگیل را به بیرون بریزید.
  • به غیر از روغن نارگیل، می توانید از روغن زیتون، بادام یا کنجد نیز استفاده کنید.

۴٫ از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین واقعا در از بین بردن پلاک دندان موثر است. یک مطالعه نشان داد افرادی که از جوش شیرین برای مسواک زدن دندان های خود استفاده می کردند نسبت به سایر افراد دندان های سالم تری دارند.

جوش شیرین از دندان‌ها در برابر املاح‌زدایی نیز محافظت می‌کند. علاوه بر این، جوش شیرین دارای خواص ضد باکتریایی است و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می‌کند.

۵٫ به دندانپزشک مراجعه کنید

اگر پلاک دندانی سفت شده و تبدیل به تارتار شود، تنها راه برای از بین بردن آن مراجعه به دندانپزشکی است که از ابزارهای مخصوص برای برداشتن جرم دندان استفاده می‌کند.

پزشکان همچنین سیلانت های مخصوصی را برای گذاشتن روی دندان های عقب توصیه می کنند. این سیلانت ها از ایجاد پلاک جلوگیری و از دندان های شما در برابر پوسیدگی محافظت می کنند.

چگونه از ایجاد پلاک و جرم جلوگیری کنیم؟

  • روزی ۳ بار (هربار به مدت حداقل دو دقیقه) مسواک بزنید. از خمیردندان های حاوی فلوئور استفاده کنید.
  • حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید. با این کار بقایای غذا و باکتری ها را از نقاطی که با مسواک نمی توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، پاک می‌شوند.
  • کمتر شیرینی و نوشیدنی های شیرین بخورید. اگر چیز شیرینی می‌خورید بهتر است در صورت امکان مسواک بزنید.
  • هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب و تصاویر خوب بودند اما همیشه سعی کنین مقاله رو با مقدمه شروع کنین نه متن اصلی و شماره ها…..خود مقاله ارجینال هم حدود ۷ خط مقدمه نوشته بود و بعدش شروع کرد به ارائه راهکار یک و دو و سه و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!