1گزیدهعلم و دانشمحیط زیست

مکان های بکر و دست نخورده در جهان

مکان هایی که انسان در آن دست نبرده است

جنگل سنگی ماداگاسکار


این دره ها وبرجستگی‌های صخره‌ای در طول یک میلیون سال شکل گرفته‌اند که عمدتاً در زیر زمین به شکل غارهای بزرگ هستند. در طی سال‌ها، باران‌های موسمی متر به متر سنگ، آهک و لایه‌های ضخیم رسوب گچی را از بین بردند و باعث به وجود آمدن دره‌های طبیعی‌ منحصر به‌فرد و اسرارآمیز شدند که می‌تواند تا عمق ۱۲۰ متری برسد.

آتول پالمیرا


این جزیره بکر در منطقه استوایی اقیانوس آرام در جنوب جزایر هاوایی قرار دارد، آتول پالمیرا باظاهر شگفت‌انگیزش حس مرموز و جادویی بودن به تماشاگرش القا میکند.

بوتان


بوتان بلندترین کوه فتح نشده توسط بشر در جهان است. این کوه در قلمروی مورد مناقشه بین کشور بوتان و کشور چین واقع شده است. ارتفاع این کوه ۷۵۷۰ متر از سطح دریا می باشد.

جنگل بارانی آمازون

این جنگل باورنکردنی و عظیم در ۹ کشور مختلف آمریکای جنوبی گسترده شده است: برزیل، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، گویان، سورینام و گویان فرانسه.این جنگل آنقدر بزرگ است که بشر هرگز نمی تواند امیدوار باشد که همه آن را کشف کند یا هر چیزی را که در آنجا پنهان شده است بداند.

آبشار هونوکوهاو مائوئی


این مکان دور افتاده در انبوهی از سرسبزی غرق شده است.با دیدن این همه شگفتی شما به عظمت و رمز و راز دنیای طبیعی پی خواهید برد.

دریاچه جنگلی روسیه


مکان دقیق این دریاچه‌ی مرموز مشخص نیست. به گفته برخی، می توان آن را در منطقه تیومن روسیه یافت و هیچ کس نمی‌داند که این دریاچه چگونه در اعماق جنگل قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “بوتان بلندترین کوه فتح نشده توسط بشر. در جهان است.”…نقطه بعد از بشر اضافه هست

    “آبشار هونوکوهاو، مائوئی”…دلیل این ویرگول رو نفهمیدم

    در مجموع مطلب خوبی بود و تصاویر هم مناسب بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!