دسته بندی نشده

با شیر خراب چیکار کنیم؟

در شیر تازه قارچ و میکروب هایی وجود دارند، که تا وقتی شیر را نجوشانده‌اید مدام در خال تکثیر و رشد هستند. وقتی از حدی بیشتر شوند، موجب بریده شدن و خراب شدن شیر می شوند.

درست کردن پنیر

نخستین چیزی که با شیر ترش شده می‌توان به آن فکر کرد، درست کردن پنیر است. ماده اصلی موجود در پنیر، شیری است که دیگر قابل مصرف نیست. اگر شیر بریده شده است، اما فاسد نیست و رنگ و بوی آن تفاوت نکرده است، می‌توان با آن پنیر درست کرد.

 

تمیز کردن ظروف نقره

به شیر ترش شده در حال جوشیدن مقداری  سرکه بیافزایید و سپس نیم ساعت وسایل نقره را درون آن قرار دهید تا کدری آنها از بین برود.
همچنین می توانید شیر را داخل ظروف نقره بریزید. شب تا صبح نگه دارید و صبح روز بعد با درخشندگی این ظروف مواجه شوید.

 

استفاده کردن برای پوست

یکی دیگر از استفاده های مفید از شیر بریده شده برای پوست است. اگر شیر خراب شده دارید؛ می توانید بعنوان یک ماسک مفید و مرطوب کننده خوب برای پوست صورتتان یا دیگر قسمت های بدن خود استفاده کنید.
اگر زیاد در معرض آفتاب قرار می گیرید، ماسک شیر برای بهبود آفتاب سوختگی و چروک پوست مفید بوده و همچنین پوست شما را سفیدتر و درخشان‌تر می‌کند.

 

قابل مصرف برای حیوانات خانگی

می توانید به غذای حیوانات خانگی خود مانند سگ، گربه، مرغ، گوسفند و … شیر بریده شده را اضافه کنید و به آن ها بدهید. شیر بریده برای حیوانات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “که با شیر ترش شده می‌توان به آن فکر کرد، درست کردن پنیر است.”….جمله آغاز پاراگراف نمیتونه با “که ” شروع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!